Klacht Inholland: Klacht restitutie van geld of teruggave vliegticket.

A. Grbesa-van Veen

Mijn zoon heeft zich naar aanleiding van een verkeerde opleidingskeuze op advies van de studieadviseur,per 1 maart uitgeschreven voor zijn studie international tourism management bij de Hogeschool In Holland te Diemen. Nu is het zo dat hij al betaald en gereserveerd had voor een studiereis naar Budapest. De reis zal aanstaande maandag plaatsvinden, om dat mijn zoon geen student meer is op deze opleiding mag hij ook geen deel nemen aan deze studie. Hier hebben wij enig zins begrip voor. Echter de stoel en vliegticket zijn reeds voor mijn zoon geserveerd op de vlucht bij Transavia, Transavia zelf geeft aan dat de boeker, in dit geval de school, de ticket voor mijn zoon zou kunnen omboeken/ wijzigen, de school geeft aan dat dit niet mogelijk is. het is erg moeilijk om hierover in contact te komen met de school en nu komen wij nog op het laatste moment erachter dat er iemand plotseling met de reis meegaat die in eerste instantie gecancelled had omdat die leerling geen geld had Wij krijgen vermoedens dat de plaats vergeven is aan een andere leerling en mijn zoon wil gewoon zijn recht op zijn ticket opeisen zodat hij kan besluiten dat hij zelf de reis kan maken of omboeken. Hierin vinden wij erg veel tegenwerking, school komt terugbel afspraak niet na en wij moeten erachter heen om contact te krijgen. Uiteindelijk hebben zij een afwijzende mail gestuurd met bovenstaand bericht.

Omboeking naar andere reis of flexticket, waarvoor ik voor mijn zoon Dennis Grbesa de extra onkosten wil vergoeden.

A. Grbesa-van Veen
    op vrijdag 10 maart heeft er een gesprek plaatsgevonden met de klachtenfunctionaris. In dit gesprek werd aangegeven dat het beleid is dat exstudenten niet mee mogen op reis. echter dit beleid is nergens terug te lezen. Er wordt verwezen naar een reisovereenkomst die mijn zoon heeft ondertekend toen hij nog student was en hier staan ook geen consequenties benoemd met het voortijdig beeindigen van je studie. Een verslag van mijn bevindingen is nagezonden. maandag 13/3 nog een reactie gekregen dat er deze week een reactie gegeven zal worden op mijn mail. Tot op heden nog niets ontvangen.
    Inholland
    Beste mevrouw Grbesa-van Veen,

Ik heb de klacht doorgezet naar de opleiding met het verzoek om u zo snel mogelijk duidelijkheid te geven. Onze exuses voor het ongemak.

Mvg Sascha
    Social team Inholland
    Inholland
    Beste mevrouw Grbesa-van Veen,

Van de opleiding heb ik vernomen dat u een reactie heeft ontvangen waarin we u tegemoetkomen in het verzoek.

Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.
    Renske, Social team Inholland
    A. Grbesa-van Veen

Ja , inmiddels is het vliegticket terugbetaald. Het heeft wat energie en tijd gekost omdat voorafgaande deze klacht in eerste instantie niet tot betaling over gegaan zou worden. Echter na melding via klachtcompas is uiteindelijk van de totale reiskosten het vliegticket vergoed.

annelies Grbesa-van Veen

Ook een klacht indienen over Inholland?