Opgelost door Inkasso unie: Mijn naam in diskrediet gebracht onterechte incassokosten

Marianne ennairam

Vandaag ontving ik een brief van inkassounie. Hoofdsom 114,24. incassokosten 40,- overige kosten 9,70. Te betalen binnen 3 dagen 163,94. Na navraag blijkt het een rekening uit 2006/2007 te zijn eigen risico ziektekostenverzekering. Ik ben tussen dec.2006 en heden 4 maal verhuist. Alle correspondentie is naar een oud adres gestuurd. Er is niet de moeite genomen om te verifiëren of dat adres wel klopte. Ik ben budgetcoach en bezig met een studie schuldhulpverlening, mij naam is in diskrediet gebracht. Voor een rekening waar ik geen weet van had. VGZ is niet hulpvaardig in deze en zegt dat zij volledig in hun recht staan. Ik heb nooit een betalingsachterstand en een hele strikte boekhouding. Wanneer ik echter niet weet dat ik iets moet betalen, houdt het op natuurlijk. De inkassounie wijst naar VGZ terwijl de inkassounie mijns inziens een adres navraag had moeten doen. Ik wil de hoofdsom betalen uiteraard, ik ga morgen eerst naar de rechtswinkel om navraag te doen waar ik sta ik deze.

VGZ heeft recht op het oorspronkelijke bedrag van 114,24. Ik zal het bedrag van 163,94 onder protest betalen.
Mits de advocaat vindt dat VGZ in zijn recht staat, dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Wij vinden dat Inkasso unie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Marianne ennairam
    klacht is netjes afgehandeld, onterecht betaald extra geld voor incassobureau is terug betaald tevens een mooie bos bloemen gehad. Al met al tevreden

Marianne ennairam

Ook een klacht indienen over ?