Opgelost door Innova energie: Aanmaning met verkeerd bedrag.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 333445
Gebruiker
W. v Rheenen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Innova meerdere malen geprobeerd te bereiken. In totaal 120 minuten in de wacht gestaan maar nog niemand kunnen spreken. Na 20 minuten in de wacht word de lijn telkens verbroken. Op 3 november ben ik overgestapt naar Fenor Energie. Dit is ook door hen bevestigd, hier tevens een mail over gestuurd in reply tot de betalingsherinnering die kwam voor het volledige termijn bedrag, terwijl er van 31 oktober tot 3 november geleverd is. ( dit na stornering )

Het bevreemd ons bijzonder dat er niet zoals vermeld staat op de website van Innova er een handmatige factuur op basis van de geleverde energie word opgesteld.

Zie -> veelgestelde vragen -> Hoe zit het met het bedenktermijn en het opzegtermijn nu Innova energie de levering heeft overgenomen?:

''U heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Stapt u toch voor die tijd over, dan gaan wij hier coulant mee om en zullen wij geen actie ondernemen. De door Innova Energie geleverde stroom en/of gas tot aan de overstap zal wel in rekening worden gebracht.''

Op basis van deze coulance regeling hebben wij besloten over te stappen naar Fenor.

Als het voor Innova van belang is dat eerst het maandtermijn word voldaan zodat zij dit kunnen verrekenen voor de eindafrekening ( waarbij er dus van 31 oktober tot 3 november 2018 geleverd is ) dan vind ik dit prima maar hoor dan wel graag eerst de toezegging. Door de slechte bereikbaarheid van Innova, maar wel de aanmaning te versturen aan ons ben ik wel wat ontzet over de manier van handelen.

De oplossing

De toezegging dat zoals er staat omschreven op de website van Innova dat alleen de geleverde stroom en gas in rekening word gebracht. En de vervolgstappen om dit administratief tot een goed einde te brengen.

1 reactie

  1. Auteur
    Innova energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer v Rheenen,

    Wij hebben telefonisch contact gehad en uw vragen beantwoord.

    U bent per 3 november overgestapt naar Fenor Energie. Wanneer u uw meterstanden bij uw nieuwe energie leverancier heeft doorgegeven, of deze uitgelezen zijn van de slimme meter, zullen wij zo snel mogelijk de eindnota voor u opmaken. Het termijnbedrag welke bij u in rekening is gebracht zal hierop worden meegenomen en verrekend. Indien uw verbruik lager is dan de door u betaalde termijnnota ontvangt u het teveel betaalde bedrag van ons terug.

    Met vriendelijke groet,

    Esther

    Innova Energie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W. v Rheenen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Overeengekomen dat het termijn bedrag word verrekend met het daadwerkelijke verbruik bij Innova ( 31 oktober tot 3 november ). Wij wachten de eindnota af.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Innova energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen