Klacht Innova energie: Afgedwongen contract Innova/Allenvoor1

HMM Fleskens

Tot mijn grote verbazing kreeg ik onlangs bericht van Innova Energie dat ik blijkbaar een driejarig contract heb afgesloten.

Het contact is tot stand gekomen via een - ongevraagd - gesprek met Allenvoor1. Een dame las een tekst op (met o.a. de voorwaarden) waarbij je af en toe moest bevestigen wat ze zei. Eén van die voorwaarden was dat je binnen 14 dagen na ontvangst van de offerte en de bijbehorende voorwaarden nog kon annuleren.

Er is daarna nooit een offerte gestuurd, alleen een overzicht van de eenheidsprijzen voor gas en elektriciteit bij overigens veel te hoge afnamevolumes. Ook heb ik de voorwaarden nooit mogen ontvangen. Ik heb op het moment van schrijven dan ook geen idee wat voor voorschotbedragen ze in rekening zouden gaan brengen.

Ik vind dit een zeer bedenkelijke en zeer kwalijke manier van zakendoen.

Innova reageert wel op mijn mails maar houdt mij aan het contract.

Ik wil niet op zo'n manier gedwongen worden een contract af te sluiten. De oplossing voor mij persoonlijk is het annuleren van het contract, en voor alle toekomstige belanghebbenden het stopzetten van deze kwalijke manier van zakendoen.

Innova energie is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Innova energie?