Klacht Innova energie: Betalen voor iets wat ik niet heb

Suzan

Ik heb een aanvraag ingediend online voor elektriciteit in een garage box daar zit een meter alleen is die al jaren niet gebruikt , dus eerst een aanvraag bij Stefano indienen toch maar van afgezien. En de garage box verkocht. Is dus nooit aangesloten geweest mmaarvolgens innovatie heb ik online een contract getekend en moet ik nu dus voor de levering van energie betalen
Heel raar over een meter die nooit is aangesloten , en hoe kan het dat na aanvraag voor info ik direct klant ben ? Nog nooit een formulier of post met contract ontvangen ik heb niet een akkoord gegeven voor levering ondertussen wel een tekening. Denk toch dat ik dit maar voor de rechter gaat brengen
Te gek voor woorden dit !

Wat zijn mijn rechten

Innova energie
    Beste Suzan,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u zojuist telefonisch getracht te bereiken, helaas is dit niet gelukt en hebben wij een voicemail bericht voor u achtergelaten.

Het klopt dat u via een online website ( overstappen.nl) een aanvraag heeft gedaan voor een energie contract bij Innova energie. Naar aanleiding van deze aanvraag hebben wij u op 3 oktober 2019 een contractbevestiging toegezonden per email op uw opgegeven e-mailadres.
    Hierin hebben wij u gevraagd de aangemelde gegevens te controleren en indien u er onverhoopt toch geen gebruik van wenste te maken te annuleren vóór 18 oktober 2019. Naar aanleiding dat wij van u geen annulering hebben ontvangen omtrent uw aanvraag, zijn wij op 2 November 2019 de levering gestart.

De desbetreffende elektriciteitsmeter welke u heeft aangemeld staat conform het Centraal aansluit register op 'uit bedrijf ' dit betekend dat de meter tijdelijk niet gebruik wordt en door de netbeheerder is afgedopt met een slotje. Wel is er van belang dat er een lopend contract is op de aansluiting.

Dit word over het algemeen tijdelijk gedaan vanwege het overwegen om de aansluiting te verwijderen.
    Op basis van de herinneringen welke wij hebben verstuurd dat de meter uit bedrijf is, is de levering beëindigt op 11-02-2020.

Zoals u op de eindnota kunt terugzien hebben wij over deze periode alleen de netbeheerders kosten, vaste leveringskosten en een opzegvergoeding berekend. Er is daarin geen verbruik met u afgerekend.
    Bij vragen verneem ik deze graag van u en verzoek ik u telefonisch contact met mij op te nemen.

Michelle
    Team Innova Energie.
    Innova energie
    Beste Suzan,

Helaas hebben wij niks meer van u vernomen.
    Indien u vragen naar aanleiding van bovenstaande toelichting kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Michelle
    Team Innova Energie.

Ook een klacht indienen over Innova energie?