Klacht Innova energie: Ik heb het voorstel van Innova geweigerd, maar blijkbaar is een voorstel een contract.

L. Blink

Na het faillisement van Energieflex kwam Innova met een voorstel voor levering van gas en licht. Dit voorstel heb ik per omgaande geweigerd. Twee keer per mail op dezelfde dag en telefonisch met een medewerker, ook op dezelfde dag en voor datum van levering. Mijn weigering accepteren ze niet. Zij geven aan dat 30 dagen opzegtermijn heb, dat ik vast zit aan hun voorstel en dat zij een termijnbedrag van mijn rekening halen. Ik heb dit alles geweigerd en ook geen toestemming voor verleend om een termijnbedrag van mijn rekening te halen. Innova blijft echter vasthouden aan hun voorstel en dat ik verplicht ben mij hieraan te houden. Voor mij is het een voorstel die ik niet hoef te accepteren.

Ik wil zonder kosten van Innova af.

Innova energie

Wij begrijpen dat u inspraak wilt in de keuze van uw energie leverancier.

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan met daarbij een cashback die op kan lopen tot € 180,-. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met een opzegtermijn van 30 dagen. Innova Energie brengt natuurlijk wel de door Innova Energie geleverde energie in rekening.

Indien u nog verdere vragen heeft vernemen wij dat graag via onze klantenservice..

L. Blink
    Zeer jammer dat u hetzelfde antwoord geeft wat ik al enige keren van u heb ontvangen en u niet openstaat voor mijn argumenten.

Ik heb u op 31 oktober 2018 reeds laten weten dat ik uw voorstel niet accepteer en heb ik opgezegd. De 30 dagen termijn lijkt mij op die datum in te gaan.

Momenteel ben ik telefonisch niet bereikbaar.

Ik ga verdere stappen ondernemen. Ik heb uw voorstel niet geaccepteerd.

Geachte heer/mevrouw Blink,

Wij komen graag telefonisch met u in contact. Graag vernemen wij wanneer wij u kunnen bereiken.

Geachte heer/mevrouw Blink,

Zoals overeengekomen heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen.

Helaas blijkt het telefoonnummer niet juist te zijn, uiteraard willen wel graag met u in contact komen.
    Wij willen u vriendelijk verzoeken om het juiste telefoonnummer per e-mail te versturen naar klantenservice@innovaenergie.nl.

Geachte mevrouw Blink,

Wij hebben contact gehad en wij zijn samen tot een oplossing gekomen.

Indien u verder nog vragen en/of opmerkingen heeft vernemen wij dat graag via onze klantenservice.

L. Blink
De oplossing was dat ik een factuur zou ontvangen voor een 1 dag levering electra en 10 dagen levering gas. Wat schetst mijn verbazing dat ik een paar dagen later een aanmaning ontvang voor een termijnbedrag van een maand. Na contact opgenomen te hebben met Innovia zakelijk kreeg ik te horen dat ik hiertoe verplicht ben om te betalen en dat zij mij geen factuur kunnen toesturen. Onderhand ben ik door het faillissement van Energieflex een aardig bedrag misgelopen, die ik nog van hen tegoed heb en dien ik nu door de administratieve onmogelijkheden bij Innovia en onterechte toezeggingen ook nog gedwongen tot het betalen van een termijnbedrag van een maand, terwijl ik hun voorstel heb afgewezen en zij mij maar 1 dag energie hebben geleverd. Ik vind dit onterechte toezeggingen. Ik ben nu aardig wat geld kwijt door de starheid van Innovia en is de klacht niet afgehandeld naar mijn tevredenheid.

Ook een klacht indienen over Innova energie?