Opgelost door Innova energie: Innova Energie weigert terugbetaling € 352,06 omdat gasmeterstand verkeerd was doorgegeven per abuis

content Opgelost
Gebruiker1554296020

Innova Energie heeft € 552,33 in rekening gebracht aan ons (2-persoons huishouden met hoog rendementsketel) voor het leveren van 3 weken energie gedurende 01-11-2018 tot 20-11-2018. Ik had zelf per abuis een gasmeterstand opgegeven van 61466 m3 inplaats van 61866 m3. Gedurende de wintermaanden gebruiken wij gemiddeld 10 m3 per 24 uur, dus over 3 weken 210 m3 gas.
Vooraf was er al een periodiek bedrag van € 200,27 betaald waarna er extra een bedrag van € 352,06 werd afgeschreven aan Innova Energie.
Op 16, 21 en 25 maart 2019 heb ik Innova Energie de situatie uitgelegd en verzocht om teruggave van € 352,06.
Dit wordt geweigerd omdat ikzelf de verkeerde gasmeterstand heb doorgegeven?

€ 352,06 terugstorten op mijn rekening

Innova energie
    Geachte Gebruiker1554296020,

Wij hebben telefonisch contact met u gehad naar aanleiding van uw klacht. Zoals met u afgesproken nemen wij vrijdag weer contact met u op.

Esther

Team Innova Energie
    Gebruiker1554296020
    Geweldig om te ervaren dat een paar minuten na plaatsing al contact is opgenomen door Innova energie en de klacht opnieuw wordt bekeken!
    Gebruiker1554296020
    Binnen een zeer kort tijdbestek na plaatsing van mijn klacht ben ik telefonisch benaderd door mevrouw Gouweleeuw van de klantenservice van InnovaEnergie die mijn situatie vervelend voor mij vond en mij vroeg om de gasmeter op dat moment aan haar door te geven. Na aan dat verzoek gehoor te hebben gegeven wist mevrouw Gouweleeuw zo uit haar hoofd zeker dat mijn gasverbruik op dit moment abnormaal hoog was, waarmee dus ook mijn hoge verbruik tijdens de 3 weken van klant zijn bij Innova verklaard zou zijn! Ik heb toen gezegd dat ik dit gegeven even na wilde rekenen en op 4 april j.l. kon ik Innova bevestigen en voorrekenen dat het verbruik over die bewuste 3 weken en de periode daarna, dus tot 3 april dit jaar, rekening houdend met een factor 1.15 als temperatuurcorrectie, daar het in november minder koud was dan in de maanden daarna, dat het verbruik precies € 352,06 te hoog was. Na deze mail heeft mevrouw Gouweleeuw mij eerst gebeld dat mijn dossier met een hoger geplaatste besproken zou worden en gisteren belde zij mij opnieuw dat het nog wel even kon duren voor Innova daadwerkelijk iets ging doen maar het klonk alles bij elkaar wel hoopgevend.
    Innova energie
    Geachte Gebruiker1554296020,

Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor uw geduld en begrip.
    Wij hebben telefonisch contact met u gehad en zijn met u tot een passende oplossing gekomen.

Indien u nog vragen heeft dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Esther

Team Innova Energie

Gebruiker1554296020
Wij zijn tot een passende oplossing gekomen!

Ook een klacht indienen over Innova energie?