Klacht Innova energie: Klant bijna opgelicht door INNOVA!

BuddyG

innova heeft mij 4 keer benaderd in 2 weken of ik klant wilde worden.
ze beweerden sinds de failissement van welkom energie na dat ik dus verplicht bij eneco moest dat ik bij niemand anders eerder terecht kon dan 1 april 2022.

Dit had innova tegen mij gezegd. Ze wilden me een contract aanbieden voor 3 jaar en dit kon niet eerder ingaan terwijl ik per direct weg kon bij eneco als ik dat wilde.

Mooie praat met ik was ook klant bij welkom energie en ik heb me ook aangemeld bij innova...

Ik vind dit een vies spelletje wat ze spelen en al helemaal met de aangeboden tarieven. Als ik in zee was gegaan zou ik 3 jaar vast zitten voor hogere bedragen dan dat ik nu heb geregeld via powerpeers.

Week later belde ze weer waarom ik niet hun offerte heb geaccepteerd. Zeggen ze ik kan u een nieuwe sturen maar de prijs stijgen weer dus het is nu iets duurder geworden. Ik moest het maar accepteren. Ze zetten je echt onder druk!

Vieze spelletjes !!!

Ik zou het niet weten, het is ook meer een mededeling zodat andere gebruikers niet in de oplichtingspraktijken van innova valt.

INNOVA kan soms de goedkoopste zijn en dan slaan ze toe bij iedereen van kijk we zijn de goedkoopste... een week later is een andere goedkoper. Dit zijn gewoon truucs :)

Innova energie
    Beste B. Grunnekemeijer,

Hartelijk dank voor uw review.

Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad en uw klacht inhoudelijk besproken.

We bevinden ons in een uitzonderlijke situatie in de energiemarkt. Afnemers en energieleveranciers worden allemaal getroffen door de instabiele marktprijs. Met name in de afgelopen weken steeg deze hard. Als relatief kleine partij kunnen wij niet anders dan dit financiële risico zover mogelijk proberen te verminderen. Er is een tekort aan gas in Europa door een samenloop van meerdere factoren (meer hierover op onze websites). Door het tekort, stijgt de vraag naar gas. Dit leidt tot een groeiende marktprijs. Omdat stroom en gas een sterk verband met elkaar hebben, groeit naast de gasprijs, ook de stroomprijs. Helaas heeft elke energieleverancier en consument last van de stijgende energiemarkt. Wij communiceren zo transparant mogelijk naar onze klanten dat de startdatum voor een nieuw contract pas na 01-04-2022 zal plaatsvinden, dit omdat wij iedereen zekerheid willen bieden van zijn/haar contract. Zoals u aangeeft bent u klant geweest bij Welkom energie die het in deze markt niet gered heeft. Wij dienen voorzorg maatregelen te nemen om dit te voorkomen zoals startdatums na 01-04-2022. Omdat u van Welkom energie kwam is het wel mogelijk om met een bewijs hiervan eerder te starten, helaas bent u hier niet juist over geïnformeerd en hebben wij u onze excuses aangeboden. Gelukkig hebben wij een prettig gesprek gehad en samen voor wat meer duidelijkheid gezorgd.

In samen stemming zal ik deze klacht ook afsluiten omdat wij uw klacht telefonisch inhoudelijk hebben gesproken.

Rowanne
    Team Innova Energie

Ook een klacht indienen over Innova energie?