Klacht Innova energie: misbruik van omstandigheden; misleidende offertes; onterechte incasso

SpeedyG

Innova incasseert over december terwijl ik per 1 december geen klant ben.
Ik ben alleen klant -noodgedwongen- voor 1 maand: november.
dit is bekend sedert 13 november en toch 2x voorschot innen in 1 maand.
Gedupeerde klanten van Energieflex (wat failliet is) zijn gedwongen een maand te blijven: de offertes waren niet correct opgesteld dus gemeld dat ik niet als klant aanblijf.
er is slechts 1 voorschotbetaling verschuldigd, geen 2.

opmaken van eindnota zsm en incasso terugdraaien. Als ik de reviews zie dan denk ik nl dat ik niet eens geld terug ga zien bij het teveel betaalde. Na Energieflex wens ik niet weer de boot in te gaan !

Innova energie
    Beste SpeedyG,

Zojuist hebben wij telefonisch contact met elkaar gehad betreffende uw overstap per morgen naar de nieuwe energieleverancier. Ik wil u bedanken voor het prettige gesprek. Zoals aangegeven hebben wij op dit moment nog geen bericht van uw nieuwe energieleverancier gehad dat u per 01-12-2018 een overstap maakt. Dit is ook de reden dat wij de termijn december hebben gefactureerd.

Wanneer u per 01-12-2018 overgenomen wordt door uw nieuwe energieleverancier ontvangt u van ons een eindnota over de geleverde periode. Een eventueel teveel betaald bedrag ontvangt u netjes van ons terug.

Merian
    Innova Energie

SpeedyG
    dit was niet geheel de inhoud van ons gesprek: als Innova in register kijkt ziet het vanzelf dat ik inderdaad van leverancier geswitched ben. dan werd mij mede gedeeld dat ik de voorschotnota over decmber kon storneren. Ik heb het uitdrukkelijk tot 2x toe gevraagd en dat werd bevestigd. Dus als Innova door blijft gaan met halve waarheden dan stap ik ook nog eens naar de toezichthouder. Ik heb vandaag -conform telefonisch onderhoud- het bedrag laten storneren. U mag het gesprek afluisteren want dat heeft Innova voor kwaliteitsdoeleinden immers opgenomen.... dus neen: zo ben ik niet content met uw antwoord en bevestigd dat ik terecht overstap naar een serieuze leverancier
    Innova energie
    Beste SpeedyG,

Hartelijk dank voor uw reactie.

In het Centraal Aansluitingen Register zie ik dat u inmiddels een overstap heeft gemaakt per 01 december.

U ontvangt van ons zo spoedig mogelijk een eindnota van de geleverde energie over 01 november tot 01 december.

Merian
    Innova Energie

SpeedyG
op eindnota staat dat ik op 3 januari ruim 16 euro zou terug ontvangen: nu is het 12 januari en nog steeds niets mogen ontvangen. Lekkere afwikkeling zo ! graag definitief regelen !

Ook een klacht indienen over Innova energie?