Klacht Innova energie: Ongewenste overname van mijn leveringscontract voor Energie

P van Noorden

Mijn leveringscontract voor energie is ongewild ‘gekaapt’ doordat mijn zoon (als ZZP’er) is ingegaan op een telefonische werving om deel te nemen aan een inkoopcollectief voor energie. Hij woont nog thuis en de registratie van zijn bedrijf staat dan ook op dit adres. Hij heeft van Innova een aanbod gekregen dat ik wel heb gezien, maar onvoldoende gespecificeerd vond (en oninteressant). Ik heb dat aanbod genegeerd, in de veronderstelling dat niet mijn zoon of zijn bedrijf over de energielevering gaat, maar ik. Innova zegt echter dat zij met mijn zoon een contract hebben gesloten en dat hij rechtsgeldig handelde namens zijn bedrijf. Dat zou best kunnen, maar het is toch míjn energieaansluiting? Kan iemand dan zomaar mijn aansluiting overnemen? Ik accepteer dat niet, maar Innova negeert mijn bezwaar. Van mijn vorige leverancier krijg ik nu ook een eindnota met € 150.- boete voor contractbreuk. Terwijl ik helemaal niet heb gevraagd om contractbreuk! Kan dit zomaar?

Ongewenste overstap terugdraaien, inclusief het regelen van de schade door ongewenste contractbreuk.

Innova energie is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

P van Noorden
    Dat klachten na 2 weken (zonder reactie!) 'verlopen', zegt niets over Innova. Dit bedrijf reageert totaal niet op ingediende klachten. Zie ook andere 'VERLOPEN' klachten. Reacties op de onterechte overname worden afgedaan met "Wij hebben een rechtsgeldig contract afgesloten. Punt uit". Zelden zo'n halsstarrige houding meegemaakt. En de consumentenbond doet ook niets, omdat die zich niet wil mengen in zakelijke contracten. Dat schaadt in dit geval het recht als consument.

P van Noorden

Ook een klacht indienen over Innova energie?