Innova energie is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.
Klacht Innova energie: Ongewenste overname van mijn leveringscontract voor Energie
Details
De klacht
Mijn leveringscontract voor energie is ongewild ‘gekaapt’ doordat mijn zoon (als ZZP’er) is ingegaan op een telefonische werving om deel te nemen aan een inkoopcollectief voor energie. Hij woont nog thuis en de registratie van zijn bedrijf staat dan ook op dit adres. Hij heeft van Innova een aanbod gekregen dat ik wel heb gezien, maar onvoldoende gespecificeerd vond (en oninteressant). Ik heb dat aanbod genegeerd, in de veronderstelling dat niet mijn zoon of zijn bedrijf over de energielevering gaat, maar ik. Innova zegt echter dat zij met mijn zoon een contract hebben gesloten en dat hij rechtsgeldig handelde namens zijn bedrijf. Dat zou best kunnen, maar het is toch míjn energieaansluiting? Kan iemand dan zomaar mijn aansluiting overnemen? Ik accepteer dat niet, maar Innova negeert mijn bezwaar. Van mijn vorige leverancier krijg ik nu ook een eindnota met € 150.- boete voor contractbreuk. Terwijl ik helemaal niet heb gevraagd om contractbreuk! Kan dit zomaar?De oplossing
Ongewenste overstap terugdraaien, inclusief het regelen van de schade door ongewenste contractbreuk.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.