Klacht Innova energie: Ongewenste overstap

Henk

Maart 2016 brief ontvangen van Innova dat we, als particulier, overgestapt zijn naar Innova Energie op naam van B.V. op hetzelfde particuliere adres. Zowel telefonisch als schriftelijk hiertegen bezwaar gemaakt omdat we nooit schriftelijk hier toestemming voor hebben gegeven. Innova reageert met dat Allen Voor 1 voor hen dit 'contract' heeft geregeld en dit wordt 'gestaafd' met een meegestuurde bandopname. De bandopname is een fractie van een vrijblijvend telefonisch gesprek dat voorjaar 2015 (!) plaatsvond; wanneer het hele gesprek te horen zou zijn zou blijken dat wij duidelijk hebben gezegd geen belangstelling te hebben voor een andere leverancier en een 3-jarig contract hebben en ook dat men wel vrijblijvend een keer een offerte mag doen.
Omdat wij niet binnen 14 dagen reageerden op de bij ons niet bekende offerte zitten we nu met een ongewenst 'contract' , nooit ontvingen van Innova, wel financiële schade geleden door voortijdige beëindiging van 3-jarig contract.

Weer terug, als particulier, naar vorige leverancier zonder kosten. Schadevergoeding voor het voortijds stoppen van 3-jarig contract met de door ons gewenste leverancier.

Innova energie
    Beste heer Kuiper,

Bedankt voor uw bericht.

Inmiddels is er contact met u opgenomen om samen naar een oplossing te kijken. Mocht u nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Innova Energie
    afdeling Klantenservice

Henk
    Hartelijk dank voor uw snelle reactie.
    We wachten de uitwerking van de mondelinge toezeggingen af.