Opgelost door Innova energie: Onjuiste voorlichting bij afsluiten contract

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 192240
Gebruiker
Peter
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn lopende contract bij Eneco werd ingezien door de Innova medewerker en hij vertelde mij dat de overstapboete geheel door Innova zou worden betaald omdat dit niet meer zou bedragen dan 100 euro per energie eenheid.
Tot mijn grote ontsteltenis ontving ik na mijn overstap een overstapboete van maar liefst 400 euro.
Mijn contract bij Eneco is ingegaan op 18 september 2016 en mijn contract bij Eneco liep tot 1 oktober 2017.
Op het ondertekende formulier bij de aanmelding bij de huis colportage staat geen ingangsdatum.
Als deze 1 oktober 2016 was geweest zou de boete "slechts"200 euro zijn geweest.
Ik voel mij dan ook flink in de maling genomen door deze huiscoprtage. Innova is na correspondentie niet van plan om meer dan 250 euro (de maximale overstapvergoeding) te betalen.
De vertegenwoordiger van Innova had op de hoogte moeten zijn van de boete en men had het contract op 1 oktober 2016 moeten laten ingaan.

De oplossing

Innova betaald de gehele boete omdat zij hadden kunnen weten dat mijn Eneco contract op 1 oktober 2017 zou aflopen en het nieuwe contract op 1 oktober 2016 haddden moeten laten ingaan. Ook hadden zij deze datum in de ondertekende overeenkomst moeten zetten. Er staat geen ingangsdatum in dit ondertekende exempolaar. Ga er van uit dat deze dan niet rechtsgeldig is.

2 reacties

  1. Auteur
    Innova energie
    Datum
    Beste heer Joëls,

    Wat vervelend dat u dat zo ervaart. Dat is natuurlijk nooit onze bedoeling.

    Wij hebben uw gegevens bekeken en het is gebleken dat de colportage via een tussenpersoon is verlopen. Volgens afspraak nemen wij morgen contact met u op om samen tot een oplossing te komen.

    Met vriendelijke groet,
    Annastasia
    Innova Energie
  2. Auteur
    Peter
    Datum
    Werd na het plaatsen van de klacht gebeld door Innova en een dag later was de klacht heel netjes opgelost. Had zelfs de keuze om zonder boete terug te gaan naar mijn vorige energie leverancier. Heb dit niet gedaan gezien de keurige oplossing waarbij de gehele boete door Innova wordt vergoed.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Peter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Innova energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen