Klacht Innova energie: telefonisch én via email, volstrekt onbereikbaar. volstrekt onjuiste eindafrekening.

mad

ik moet opeens veel te veel bijbetalen, ben in november gedwongen overgebracht naar innova na het faillissement van energieflex. op de dag van aankondiging hiervan meteen contact met Qurrent opgenomen om naar hun te gaan. maar duurde toch nog ruim anderhalve maand voor zij het in orde maakten. en er ging ook weer van alles mis i.v.m. mij tweede aansluiting. ben al twee maanden af en aan bezig iemand aan de telefoon te krijgen hierover. zij zijn echter totaal onbereikbaar. vandaag na 2 1/2 uur bellen uiteindelijk weer iemand aan de lijn gehad, die zegt gewoon: het is zo en u moet betalen en anders volgt er een incassobureau. ik zeg mijn historisch verbruik op deze twee adressen is veel lager (zelfs ruim twee keer zo laag als wat ik nu ook nog zou moeten bijbetalen!). reactie: wij hebben geen historisch verbruik van u, u bent maar 1 maand bij ons. en dan gooit hij de haak erop.

ik wil een nette behandeling en een normale afrekening krijgen die historisch klopt.

Innova energie
    Beste mad,

U geeft aan dat u dient bij te betalen op uw eindafrekening naast de termijnbedragen die u reeds heeft voldaan. Op 1-11-2018 hebben wij u overgenomen vanwege het faillissement van EnergieFlex. De 1,5 maand dat u klant bent geweest zijn wintermaanden waarin u een stuk meer verbruikt heeft dan in de zomermaanden. U betaald een maandelijks termijnbedrag en over een heel jaar zou dit voldoende moeten zijn voor de jaarnota. Omdat u nu alleen in de maanden november en (deels) december geleverd heeft gekregen is enkel uw termijnbedrag niet voldoende geweest.

Het kan ook met uw meterstanden te maken hebben. Wanneer u een slimme meter heeft hebben wij uw begin standen uitgelezen. Uw nieuwe leverancier is verantwoordelijk voor de begin standen. Deze krijgen wij dan door en houden wij aan als uw eind stand. Wanneer u de meterstanden zelf door heeft gegeven wil ik u vriendelijk verzoeken om deze na te kijken. Wanneer u geen meterstanden heeft doorgegeven is er een schatting gemaakt. Wij ontvangen dan graag alsnog uw juiste meterstanden.

Wij hebben de klanten overgenomen tegen marktconforme variabele leveringstarieven. Daarnaast hebben wij alle klanten een vast aanbod gedaan voor 1 en 3 jaar met een cashback. U heeft ervoor gekozen om over te stappen naar een andere energieleverancier. Hierdoor bent u afgerekend tegen de variabele leveringstarieven die wij hebben gecommuniceerd.

Indien u hier alsnog telefonisch contact over wilt hebben kunt u contact opnemen via 088 - 54 54 243 op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur.

Merian
    Team Innova Energie

Ook een klacht indienen over Innova energie?