Klacht InShared: Schadevrije jaren verdelen

S.J.P.M. Hoogland

Wat is de situatie:
Mijn partner en ik hebben jarenlang samen gebruik gemaakt van 1 auto met de autoverzekering op mijn naam en de auto op haar naam.
Nu is het zo dat we uit elkaar gegaan zijn en alles netjes verdeeld hebben. De kinderen zijn op papier zelfs verdeeld 1 kind bij mijn ex ingeschreven en 1 kind bij mij.
Dan komen we bij het volgende, mijn ex partner heeft uiteindelijk een nieuwe auto gekocht en een verzekering afgesloten (ook bij Inshared). Omdat er geen schadevrije jaren op haar naam staan dacht ik (aangezien alles netjes verdeeld is) even een mail te sturen naar Inshared om aan te geven dat ik graag de helft van mijn schadevrije jaren af wil staan aan mijn ex-partner.
Na enige correspondentie via de mail was de conclusie dat zij dit niet doen en naar eigen zeggen:
"Schadevrije jaren zijn wel overdraagbaar maar alleen als geheel. Ze zijn niet splitsbaar, dit zijn algemeen geldende regels rondom schadevrije jaren.
Elke maatschappij dat verbonden is aan het Verbond van Verzekeraar moeten zich hier ook aan houden."

Natuurlijk even gekeken naar het Verbond van Verzekeraars, en er zijn wel degelijk verzekeraars die de jaren splitsen.

Hierop volgend kreeg ik het volgend antwoord:
"Bedankt voor de verwijzing naar de pagina van de Consumentenbond. De informatie op deze pagina heeft betrekking op het overhevelen van schadevrije jaren op (ex)partners, eventueel bij overlijden. Daar wordt slechts summier ingegaan op het splitsen van schadevrije jaren. We lezen daar het volgende:

"..Bij een scheiding mag overhevelen meestal ook, mits dit uiteraard in goed overleg gebeurt. De jaren verdelen over de partners kan soms, zoals bij Autoweek, de Goudse en Verzekeruzelf."

Wij hebben bij InShared ervoor gekozen om geen schadevrije jaren te verdelen over (ex)partners. Wel zijn er andere gevallen waar wij coulanter zijn met schadevrije jaren dan onze concullega's, zoals u verderop op die pagina leest.

We sluiten ons aan bij ons eerder oordeel dat wij schadevrije jaren niet verdelen. Wij gaan hier geen uitzondering in maken en we zullen ook niet opnieuw ingaan op vragen over dit onderwerp."

Na nog enkele mailwisselingen uiteindelijk gevraagd naar een contactpersoon die ik rechtstreeks kan benaderen bij Inshared, hier heb ik uiteindelijk geen reactie meer op gehad.
Waar is in dit geval We All Benefit????? (we zijn tenslotte beide klant bij Inshared!!!!)

Iemand een idee om dit op een beschaafde manier af te handelen?

Heel simpel, de schadevrije jaren opsplitsen en toekennen aan mij ex- partner (die ook klant is bij Inshared!!)

Wij vinden dat InShared hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?