Opgelost door Interhome Nederland: Bezoek niet toegestaan, recensie niet serieus genomen

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 630749
Gebruiker
D.G. Pomp
Datum
1 reactie

Details

Klacht

We hebben van de zomer een vakantiehuisje in Oosterrijk geboekt via Interchalet / Interhome. In de voorwaarden stond iets over met niet meer personen het huisje verblijven dan waarvoor geboekt was. Mijn dochter en schoonzus kwamen met hun twee peuters een glaasje sap drinken. Binnen een kwartier stond de verhuurder binnen en wees hun 'eraus!'. Hierbij wees hij ook nog expliciet de kinderen aan. Bemiddelen door Interchalet mocht niet baten, de medewerker aan de telefoon zei het te begrijpen, maar we kregen een mail met de boodschap dat er niet meer personen in het huis mogen verblijven dan waarvoor geboekt is.
Op 9 augustus hebben we een recensie geschreven. Vandaag kreeg ik een mail van Interchalet dat deze geplaatst was. De link brengt me op de website van Interhome. Onder mijn recensie staat (in het Engels) dat het ook niet toegestaan is om de hele dag veel bezoek te ontvangen. The object may be occupied with the maximum occupancy. It is not permitted to have also many guests visiting the apartment all day long.
Bellen met Interhome heeft niets opgeleverd behalve frustratie. De medewerker vandaag had totaal geen begrip. "U moet altijd overal van te voren uw bezoek aanmelden bij de verhuurder". Dan blijf ik voortaan maar liever thuis dan nogmaals bij Interchalet iets te boeken.

Gewenste oplossing

De website aanpassen, zet het er expliciet en ondubbelzinnig bij dat zelfs het geringste bezoek niet is toegestaan. In de algemene voorwaarden is niet genoeg, geen haar op mijn hoofd heeft ooit verwacht dat dit ermee bedoelt zou worden.

De verhuurder heeft blijkbaar het laatste woord, want de recensie is gesloten. Geef gelegenheid om de recensie toe te lichten. Nu zal een volgende huurder wellicht denken dat we de hele dag door bezoek in en uit hadden lopen.
Geboden oplossing
€75 korting op een volgende vakantie. Wel gevraagd maar niet aangeboden: -pas de website aan. Op de website is nergens te vinden dat bezoek bij dit huisje niet toegestaan is. Pas (niet al!) bij de boekingsbevestiging staat er dat het object niet door meer personen bezet mag worden. Mijn interpretatie was dat dit betekende dat er niet meer personen mochten overnachten. -biedt de mogelijkheid om te reageren op de reactie. Helaas blijft de recensie nu staan met de beschuldigende vinger onze kant op. We moeten maar hopen dat we de laatste zijn die dit overkomt.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    Interhome Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Pomp,

    Wij betreuren het dat u niet tevreden was over de door u gehuurde vakantiewoning.
    Hoewel al op uw boekingsbevestiging staat dat uiteindelijk alleen het maximum aantal personen waarvoor het object geboekt is, in het object wordt toegelaten, begrijpen wij ook dat de reactie van de verhuurder wellicht wat overtrokken was. Wij hebben dit besproken met de huiseigenaar en uitgelegd dat vriendelijkheid en service altijd belangrijk zijn en wij bieden onze excuses aan dat u niet vriendelijk werd geholpen ter plaatse. De regels zijn in sommige woningen wat strenger, maar dit geldt zeker niet voor het gehele aanbod. Wij werken met particuliere eigenaren en iedere eigenaar heeft zo zijn voorkeuren met betrekking tot de verhuur.
    Alle recensies en onverhoopte klachten worden serieus genomen en met interesse behandeld, op die manier kunnen wij onze service alleen maar verbeteren.
    Om u tegemoet te komen voor het geleden ongemak kunnen wij u een tegoedbon bieden van 75 euro. De bon zal naar uw emailadres binnen een week verzonden worden. Graag laten wij u zien dat een vakantie bij Interhome ook 100% kan slagen.

    Tenslotte danken we u hartelijk voor het delen van uw ervaringen.

    MVG Interhome Customer Care Benelux.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Interhome Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen