Klacht Interhome Nederland: Blikseminslag vakantiwoning.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 126695
Gebruiker
Molleman
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Het feit wilde, dat in de namiddag van 1 augustus een zeer zwaar noodweer over het vakantie gebied trok.
Op een zeker moment viel de elektriciteit uit en later bleek ook dat er geen water meer was. De bliksem was ingeslagen in de transformator, grenzend aan de openbare weg. De schade was zo ernstig dat het door een Italiaans “nutsbedrijf” gerepareerd moest worden.
In de duisternis moesten nog bedden opgemaakt worden. Voorts is het in een onbekend huis en in het donker erg lastig de juiste weg te vinden. Nadat iedereen gearriveerd was, hebben we de kleinkinderen (waarvan een baby van 9 maanden) naar bed gebracht. Zij waren allen erg geëmotioneerd vanwege de totale duisternis in een vreemde omgeving. Gelukkig hadden we in een tas nog waxinelichtjes. Verder was een optimale verschoning en verzorging niet mogelijk en douchen was uitgesloten.

De oplossing

Afgerond was de huur voor 7 dagen € 3500,00. Ons lijkt het, dat 2/7 deel teruggave een minimale optie is. Zoals gebeurd a.u.b. geen korting en/of vergoeding meer aanbieden voor een volgende vakantie.

4 reacties

  1. Auteur
    Interhome Nederland
    Datum
    Geachte heer Friesen,

    Zoals reeds aangegeven in onze email van 31 augustus, begrijpen wij goed uw gevoel en uw teleurstelling dat uw vakantie niet is geworden zoals gehoopt.
    Een touroperator kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van een overmachtsituatie. De huiseigenaar van de vakantiewoning heeft er alles aan gedaan u te helpen in de ontstane situatie nadat de bliksem was ingeslagen.
    Helaas zien wij geen aanleiding u een vergoeding toe te kennen voor een situatie waar Interhome geen schuld aan heeft, conform Artikel 15 van de ANVR Reisvoorwaarden.
    In het vertrouwen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij, met vriendelijke groet, afdeling Clientenservice, Interhome Vakantiewoningen.
  2. Auteur
    Molleman
    Datum
    Wij vinden nog steeds dat de door ons overkomen overmacht (blikseminslag) een gedeelde overmacht moet zijn. Het is niet te accepteren dat alle ongemak/overmacht op de klant alleen wordt afgeschoven.
    Ik verwacht van u een acceptabel en concreet voorstel.
  3. Auteur
    Interhome Nederland
    Datum
    Geachte heer Friesen,

    Het spijt ons dat u zich niet gehoord voelt door onze organisatie. Hoe graag wij u ook tegemoet zouden willen komen, ten opzichte van andere klanten die misschien iets vergelijkbaars hebben meegemaakt is het niet haalbaar u een vergoeding aan te bieden. De huiseigenaar stond gelijk voor uw klaar en heeft getracht het ongemak zoveel mogelijk voor u en uw reisgenoten te beperken.
    Wij hadden u graag een korting op een volgende reis aangeboden, maar u heeft zelf al aangegeven hier geen interesse in te hebben. Helaas betekent dit, dat wij dan niets meer voor u kunnen betekenen. In het vertrouwen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij, met vriendelijke groet, afdeling Clientenservice, Interhome Vakantiewoningen
  4. Auteur
    Molleman
    Datum
    Een aanbod doen van 5% op een eventuele volgenge reis bij uw reisorganisatie is geen aanbod. Als je kritisch kijkt naar aanbiedingen van reisorganisties heb je al snel 5% of meer. Zelfs bij uw reisorganistie geeft u bij last minute al 33%. Kortom, het door u gedane aanbod voelen wij ons niet serieus genomen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Molleman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ?