Opgelost door Interhome Nederland: Geen coulance bij annuleren ruim 8 maanden an tevoren.

Claire

Vakantie 8 maanden van tevoren geboekt.
Om privé redenen vakantie geannuleerd binnen 10 dagen na boeking.
1 november geboekt 10 november ‘19 geannuleerd.
Omdat het driekwart jaar van tevoren is vraag ik om een coulance. Zodat ik geen 10% hoef te betalen maar alleen administratie kosten.
Dit is zo ver van tevoren redelijk en billijk.
Interhome kan dit huis nog prima verhuren.
Na telefonisch contact is er geen begrip en geen tegemoetkoming.
Nu een mail naar de directie gestuurd. Vlak daarna krijg ik een algemene bevestiging van het te betalen bedrag van 10%.
Bij het boeken van een nieuwe vakantie denk ik eerst nog 3 keer na voor ik dit bij interhome doe.
Voor zo’n groot bedrijf is het mijns inziens onzin om op deze manier extra geld te verdienen.
Mvg. Mieke

Ik wens dat ik mijn aanbetaling volledig terug krijg omdat interhome het huis nog ruim kan verhuren. Het is begin november!
Dat ik een kleine bijdrage betaal voor administratieve kosten vind ik niet meer dan logies. Maar volgens Jessica, van interhome, maken zij geen administratieve kosten.
De annulering wordt kwijtgescholden. Heel hartelijk bedankt voor deze service! Het was even moeilijk maar het is gelukkig, dankzij dit klachtenkompas, goed gekomen.

Interhome Nederland
    Beste mevrouw van Oossanen,

Bedankt voor het geven van uw mening over uw ervaringen met HHD B.V/ Interhome. Wij begrijpen dat het wellicht onlogisch voor u klinkt om annuleringskosten te moeten betalen voor een vakantie die pas in de zomer van 2020 plaatsvindt. Wij hopen echter op uw begrip dat het maken van een boeking kosten met zich meebrengt: de betreffende huiseigenaar wordt geinformeerd, ons boekingsproces en beschikbaarheid wordt up to date gehouden en wij versturen u een boekingsbevestiging van uw huurovereenkomst. Bij ieder bedrijf waar u een reis afneemt dient u annuleringskosten te betalen als u annuleert (bij bijvoorbeeld vliegtickets liggen deze kosten nog vele malen hoger). Deze annuleringskosten worden gemeld in onze algemene voorwaarden en aan u getoond tijdens het boekingsproces. U dient deze voorwaarden ook te accepteren voor "akkoord", voordat u de boeking definitief maakt. Bij een onverhoopte annulering kunt u ook nog eventueel aanspraak maken op een vergoeding vanuit de annuleringsverzekering, het is daarom altijd raadzaam uw schadeclaim in te dienen bij een annulering.Wij hebben bij uitzondering overleg gepleegd met de betreffende huiseigenaar en aangezien uw boeking kort in ons systeem stond, kunnen wij u uit coulance de annuleringskosten kwijtschelden. Maar houdt u er alstublieft rekening mee dat bij iedere toekomstige boeking die u maakt, u een definitieve overeenkomst aangaat en verplicht bent u aan de algemene voorwaarden te houden.

Customer Care Benelux
    HHD B.V./ Interhome

Ook een klacht indienen over Interhome Nederland?