Opgelost door Internetshop.nl: KAPOTTE MEENEEMRIBBEN Whirlpool Nevada 1400 Wasmachine

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 75714
Gebruiker
JanConsument
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op 27/03/2012 wasmachine gekocht bij Internetshop (IS). Op 4/9/2013 eerste meeneemrib in trommel afgebroken . Whirlpool Service Centre (WSC) gebeld. Kon pas op 12 sept. komen. Verhinderd. Vakantie. Zelf WitspoedService (WSS) ingeschakeld. Heeft nieuw rib aangebracht. Brak bij eerste wasbeurt ook af. WSS kwam terug, alles uit elkaar gehaald. Niets gevonden. Waarschijnlijke oorzaak: lagerspeling waardoor kwetsbare plastic nokjes van meeneemrib tegen verwarmingselement aanlopen. IS geinformeerd. Die willen dat WSC alsnog zelf diagnose komt uitvoeren dat wij dat op voorhand betalen: ca € 140. Teruggave alleen bij non -conformiteit. Wij vinden dat IS of WSC dat zelf moet betalen, anders kosten voor ons waarschijnlijk (immers het oordeel van WSC is nooit objectief, want afhankelijk van Whirlpool zelf!) € 230 plus aanschafprijs € 399 = ca 640 en dan nog zeker weten dat nieuwe ribben weer gaan afbreken en we die machine dan niet meer kunnen gebruiken.

De oplossing

Normaal gaat een wasmachine en zeker De Beste Koop volgens de Consumenten Bond 10 jaar mee. Teruggave na ca 2 jaar betekent 8/10 maal € 399 = ca € 320 plus € 90 WSC = € 410. Vanwege zelf inschakelen WSC reductie teruggave tot € 350. Dat is heel redelijk want IS gaf aan dat de zelfde kosten bij WSC hoger zijn dan bij WSC: ca € 140 tegenover € 90 bij WSC.
Verder verzoeken wij de ConsumentenBOnd (CB) door hun Onderzoeksafdeling een onderzoek te laten doen naar de door hen als Beste Koop gekwalificeerde Whirlpool Nevada 1400: hoe kan het dat die lagerspeling ontstaat en dat die nokjes zo makkelijk afbreken? Bij nornmaal gebruik: wij zijn 72 en 64 jaar oud, geen kinderen meer en normale wasbeurtjes. Hoeveel andere consumenten hebben hiermee te maken gehad? We hebben die 2 afgebroken ribben bewaard en kunnen ze opsturen.

6 reacties

  1. Auteur
    JanConsument
    Datum
    Indien duidelijk wordt aangetoond, hetzij door Whirlpool zelf, hetzij door onderzoek van deConsumentenbond dat er sprake is van non corformiteit (in dit geval waarschijnlijk niet verwijtbare lagerspeling en /of scheur in lagerkruis in combinatie met zeer kwetsbare nokjes op de meeneemribben ) zou een redelijke vergoeding €320 (8/10 nieuwwaarde) +€ 90 = € 410 moeten zijn.
  2. Auteur
    Internetshop.nl
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,Dank voor uw review. Wij zullen dit intern gaan bespreken. U wordt hierover nog nader bericht.Met vriendelijke groeten,
    Team Internetshop
  3. Auteur
    JanConsument
    Datum
    Vandaag Dinsdag 16 september werd ik aangenaam verrast door een telefoontje van de hr. Ron de Jong van Whirlpool die mij het volgende aanbod deed: er komt zsm een monteur van Whirlpool langs (a.s. donderdag) die het probleem gaat bekijken en proberen op te lossen. De gemaakte kosten van WitspoedService ad € 90 worden aan ons vergoed, zodra factuur is opgestuurd. Kan de Whirlpool Nevada wasmachine niet gerepareerd worden dan wordt gratis voor een nieuwe machine gezorgd. Bravo! Dat is goodwill!
  4. Auteur
    Internetshop.nl
    Datum
    Geachte heer,Fijn dat het nu opgelost is/wordt. Kunnen we hierbij de case afsluiten?Met vriendelijke groeten,
    Team Internetshop
  5. Auteur
    Internetshop.nl
    Datum
    In samenspraak met de klant is het opgelost.
  6. Auteur
    JanConsument
    Datum
    Het is goed opgelost, alleen heb ik de toegezegde € 90 nog steeds niet binnen. Het bedrag zou binnen 3 a 4 weken worden overgemaakt, maar die termijn is nu dermate overschreden, dat ik mijn twijfels krijg. Ron de Jong van Scheer Foppen heeft het toegezegd, maar wat duurt dat toch lang!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JanConsument
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Internetshop.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen