Opgelost door Internetshop.nl: Wel aangeboden op internet met levertijd, toch niet kunnen leveren

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 132011
Gebruiker
P. Man
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 03-09-2015 via internet bij u (via www.internetshop.nl) een TV besteld, Deze TV werd aangeboden met een vermoedelijke levertijd van 5 - 10 dagen. Van de bestelling heb ik direct een orderbevestiging ontvangen (hierop geen levertijd genoemd).

Vervolgens ontving ik enkele dagen later het bericht van u dat de fabrikant helaas het product niet kan leveren. En er wordt door u direct een alternatief aangeboden of de keuze om het betaalde bedrag terug te storten.

Ik vind het niet gewenst dat een product wordt gepresenteerd alsof het voorradig is (of in ieder geval leverbaar is), maar uiteindelijk dus niet geleverd kan worden. Ik vind als je als bedrijf iets aanbied, moet je het ook kunnen leveren. Mijns inziens is dit zeer ongewenst, als ik eerder hadden geweten dat jullie het product niet kunnen leveren, had ik ook niet het hele proces hoeven doorlopen en de verwachting te hebben dat ik een nieuwe TV heb gekocht. Het geld is door jullie wel snel teruggestort.

De oplossing

Voortaan enkel producten aanbieden die jullie ook daadwerkelijk kunnen gaan leveren.
Daarnaast, gelet op de hinder die ik (en consumenten in het algemeen) ervan heb ondervonden (ik heb namelijk wederom een geschikte partij moeten zoeken, een bestel- en betalingsproces moeten doorlopen en een vertraging van levertijd opgelopen), zou een (kleine) compensatie om het 'goed te maken' op zijn plaats zijn.

2 reacties

  1. Auteur
    Internetshop.nl
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw review. Wij vinden het heel vervelend dat we niet hebben kunnen uitleveren wat u heeft besteld. Ook begrijpen wij uw teleurstelling in deze. Wij willen ook graag leveren in plaats van een klant teleurstellen. Bij uw bestelling is er iets mis gegaan met de voorraad. Er heeft een fout in het aantal van de voorraad gezeten. Dat is vervelend inderdaad. Na een fout als deze kunnen wij niets anders dan dit zo correct mogelijk op te lossen.
    Onze klantenservice stuurt u nog een afsluitende mail.

    We zien u graag terug op Internetshop.nl

    Met vriendelijke groet,
    Team Internetshop.
  2. Auteur
    P. Man
    Datum
    Snelle reactie wat prettig is, echter inhoudelijk wordt niet aangegeven hoé nu de fouten in het voorraadsysteem worden opgelost voor klanten. De gevraagde 'kleine compensatie' is inderdaad 'klein', en 'uiteraard' te besteden in eigen webwinkel. Maar goed, we doen het er mee. Klacht afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P. Man
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Internetshop.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen