Opgelost door Internetverzekeren.nl: Geen service, onduidelijke toelichting, ik voel mij genaaid

B.K. Debnath

Ik heb nu 2 bromfietsverzekeringen lopen via Internetverzekeren.nl. 1 verzekering loopt al een aantal jaar en is voor mijn oudere scooter (die ik wil verkopen), die kost zo’n 25,- per maand. De andere verzekering is voor een splinternieuwe scooter in juni aangeschaft en kost ongeveer 45,- per maand. Het zijn identieke scooters qua model, beide een Yamaha Neo’s. Mijn probleem is de nieuwste verzekering, die is 2 keer zo duur en ik weet nog steeds niet waarom.

Het volgende is gebeurd:
• Ik wilde weten wat de totaalkosten zijn en waarvoor ik het uitgeef. Toen ik vroeg om toelichting over de veel duurdere kosten hebben ze een vaag verhaal opgehangen, iets van “dat bepalen wij niet, dat bepaalt de verzekeraar Melching”. Ik had er weinig tijd om erover na te denken daar ik de nieuwe scooter al had aangeschaft en het was na 18 uur, ik kon Melching niet bereiken.
• Een kennis vertelde dat hij nog duurder uit was voor zijn verzekering.
• Ruim 1 week geleden werd contact met mij opgenomen door Bjorn van Daal. Het bleek dat ik ineens aantonen dat ik 17 schadevrijejaren had, dat moest ik binnen 3 weken doorgeven anders zou mijn verzekering opnieuw berekend worden vanaf NUL schadevrijejaren.
• Die schadevrijejaren werden automatisch overgenomen voor mijn 1e scooter (ik reed altijd auto daarvoor). Een brief (van Unigarant) die als bijlage mee wordt gestuurd in een e-mail van Internetverzekeren.nl wordt aangemerkt als een ‘Herinneringsbrief’ terwijl ik het nooit had ontvangen. Dat werd ook telefonisch bevestigd door Internetverzekeren.nl
• Nu ACHTERAF, nadat de verzekering is afgesloten, ontving ik gisteren een verplichte overeenkomst voor Serviceabonnement van Internetverzekeren a E.4,95 per maand, dat komt bovenop de verzekering die al 2 keer duurder is geworden, dat heeft Internetverzekeren ook niet vooraf aangegeven. Als de verzekering eenmaal is afgesloten, zit men daar 1 jaar aan vast, je bent te laat.
• Internetverzekeren.nl geeft op hun website aan ‘Service op maat’. Hun medewerkers gaan er vanuit dat iedereen verstand heeft van verzekeringen. Het woord service kunnen ze beter WEGLATEN!

Ik begrijp gewoon niet waarom er 3 bedrijven zijn die 1 verzekering moeten afsluiten. Ik voel mij flink genaaid. Ik zit aan een verzekering vast met veel hogere kosten, ik heb geen idee waarom en ik ben ineens verplicht om (achteraf) een serviceabonnement af te sluiten. Wat een rotbedrijf is dit.

Ik wil DUIDELIJKE tekst en uitleg wat de voordelen zijn van Internetverzekeren.nl en wat er kan gebeuren als ik dat niet heb (ik wil voorbeelden hebben).

Ik wil weten waarom mijn verzekering nu 2 keer zo duur is, ik heb immers al 1 verzekering via Internetverzekeren lopen. Wat hebben zij voor mij gedaan tot nu toe?

Wij vinden dat Internetverzekeren.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

B.K. Debnath
Ik denk dat Internetverzekeren geen account heeft bij Klachtenkompas. Ondertussen heeft Internetverzekeren.nl (Bjorn van Daal) contact met mij opgenomen en naar een passende oplossing gezocht, dit dankzij mijn klacht hier op Klachtenkompas. Ook heeft hij ruim de tijd genomen om al mijn onduidelijkheden op te helderen. Ik ben tevreden dat er bijna direct actie is ondernomen. Ook is er een oplossing gevonden voor de Serviceabonnement.

Ook een klacht indienen over Internetverzekeren.nl?