Klacht Interpolis: Interpolis wil voooraf medisch gegevens bij boeken van reis.
Details
Klacht
Onze claim op de annulering van onze reis is afgewezen zonder geldige redenen en meteen is het dossier gesloten. Nadat we hierover geklaagd hadden kregen wij een mail terug dat één van de klachtenbehandelaars onderzoek zou doen en binnen 14 dagen contact met ons zou opnemen. Wij vonden het heel raar dat er kennelijk een onderzoek plaats kan vinden zonder enige bewijsstukken van onze kant op te vragen. Daarom hebben we gevraagd of het mogelijk was dat wij de betreffende documenten naar ze toe moesten sturen, maar daar kregen we geen reactie op. Op 18 juli zijn we terug gebeld door interpolis klachtenbehandelaar mevrouw Dikmans en zij kon ons melden dat de onderzoek afgerond is en dat de afwijzing terecht was. Wat een aanfluiting was dat; Ten eerste, mevrouw was niet eens op de hoogte van het feit dat, voordat zij deze zaak ging onderzoeken, er reeds een brief van Interpolis onderweg was naar ons )gedateerd op 11 juli waarin staat dat één van de redenen van afwijzingGewenste oplossing
is dat bij Interpolis niet bekend zou zijn geweest of tijdens het boeken van de betreffende reis al sprake was van klachten bij mijn vrouw. Even serieus….. Ze snapt er na haar hierop gewezen te hebben zelf ook niks van waarom specifiek dat stukje als afwijzing in de brief stond (de verbazing van mevrouw is duidelijk te horen op de opname van het telefoongesprek van 18 juli). De andere redenen welke genoemd werden kunnen we makkelijk weerleggen, maar hoe leg je klanten in godsnaam uit dat je, voordat je een reis boekt, vooraf eerst aan je verzekeringmaatschappij moet melden of je misschien klachten hebt of zou kunnen krijgen en of zij het dan goed vinden dat met vakantie mag met je gezin. Als Interpolis werkelijk in de veronderstelling is dat dit wettelijk zomaar mag of dat het niet waar is dat zij dit ooit hebben beweerd, dan rest ons niks anders te melden dan dat wij de brief openbaar zullen maken en de media erbij zullen halen.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.