Klacht Interpolis: Interpolis wil voooraf medisch gegevens bij boeken van reis.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 68828
Gebruiker
mdbruijn
Datum
9 reacties

Details

Klacht

Onze claim op de annulering van onze reis is afgewezen zonder geldige redenen en meteen is het dossier gesloten. Nadat we hierover geklaagd hadden kregen wij een mail terug dat één van de klachtenbehandelaars onderzoek zou doen en binnen 14 dagen contact met ons zou opnemen. Wij vonden het heel raar dat er kennelijk een onderzoek plaats kan vinden zonder enige bewijsstukken van onze kant op te vragen. Daarom hebben we gevraagd of het mogelijk was dat wij de betreffende documenten naar ze toe moesten sturen, maar daar kregen we geen reactie op. Op 18 juli zijn we terug gebeld door interpolis klachtenbehandelaar mevrouw Dikmans en zij kon ons melden dat de onderzoek afgerond is en dat de afwijzing terecht was. Wat een aanfluiting was dat; Ten eerste, mevrouw was niet eens op de hoogte van het feit dat, voordat zij deze zaak ging onderzoeken, er reeds een brief van Interpolis onderweg was naar ons )gedateerd op 11 juli waarin staat dat één van de redenen van afwijzing

Gewenste oplossing

is dat bij Interpolis niet bekend zou zijn geweest of tijdens het boeken van de betreffende reis al sprake was van klachten bij mijn vrouw. Even serieus….. Ze snapt er na haar hierop gewezen te hebben zelf ook niks van waarom specifiek dat stukje als afwijzing in de brief stond (de verbazing van mevrouw is duidelijk te horen op de opname van het telefoongesprek van 18 juli). De andere redenen welke genoemd werden kunnen we makkelijk weerleggen, maar hoe leg je klanten in godsnaam uit dat je, voordat je een reis boekt, vooraf eerst aan je verzekeringmaatschappij moet melden of je misschien klachten hebt of zou kunnen krijgen en of zij het dan goed vinden dat met vakantie mag met je gezin. Als Interpolis werkelijk in de veronderstelling is dat dit wettelijk zomaar mag of dat het niet waar is dat zij dit ooit hebben beweerd, dan rest ons niks anders te melden dan dat wij de brief openbaar zullen maken en de media erbij zullen halen.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

9 reacties

  1. Auteur
    Interpolis
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw bericht op deze site. Zojuist bestudeerde ik het dossier en de behandeling van uw klacht. Graag geef ik u hier mijn reactie.In het dossier zie ik dat de klachtbehandelaar persoonlijk contact met u heeft opgenomen om aan te geven hoe de behandeling van de klacht in zijn werk ging. Daarbij legde zij u ook uit waarom zij verder geen stukken opvroeg en geen medisch adviseur inschakelde. Het spijt me dat deze uitleg niet voldeed.Op basis van de gegevens die u gaf, blijven wij bij ons standpunt. Er is geen medische indicatie dat uw reis niet door kan gaan. Het advies van uw podotherapeut om uw voeten niet te veel te belasten, geldt niet als een negatief reisadvies.Bent u het niet eens met onze behandeling van uw klacht?
    Dan kunt u dit laten toetsen door de Ombudsman van de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening:Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
    Postbus 93257
    2509 AG DEN HAAGUw klacht kunt u binnen drie maanden bij het Kifid indienen. Meer informatie vindt u op www.kifid.nl. U kunt uw klacht natuurlijk ook direct bij een burgerlijke rechter aanhangig maken.Met vriendelijke groet,J. van Wijk
    klachtenmanagement Interpolis
    klachten@interpolis.nl
  2. Auteur
    mdbruijn
    Datum
    Geachte de heer/mevrouw J. van Wijk,
    Het lijkt mij hier duidelijk dat Interpolis kennelijk nog steeds niet begrijpt waar het hier nu werkelijk om gaat. Het gaat hier om de manier waarop de zaak behandeld is en nog niet eens zozeer om de uitkomst. Eerst een medewerker die advies geeft om éérst de reis te annuleren alvorens de claim in te dienen. Vervolgens wordt dit ineens verdraaid en beweert men dat wij op eigen initiatief de reis hebben geannuleerd.
  3. Auteur
    mdbruijn
    Datum
    Daarbij komt nog eens bij dat wij nooit gezegd hebben dat het doel van ons reis was voor een familie bezoek. Wel staat dit om een of andere reden als argument van afwijzing. Opheldering geven hierover en de opname van het telefoongesprek ons te laten beluisteren weigeren jullie (logisch, want het is een keiharde leugen).Daarna verschuilt Interpolis zich ineens weer achter een of andere clausule over een negatief . reisadvies door middel van een medische indicatie door een arts.
  4. Auteur
    mdbruijn
    Datum
    Aan de telefoon hebben we meerdere keren laten weten dat de podoloog een brief heeft gestuurd met zijn advies, dat staat los van hoe mijn vrouw zich op dat moment voelde. Als een podoloog een brief stuurt waarin het advies staat dat mijn vrouw haar voeten zo min mogelijk moet belasten en Interpolis dit blijkbaar interpreteert als positief, en niet negatief advies en dat mijn vrouw dus juist prima in de bergen kan gaan lopen vinden we echt niet kunnen.
  5. Auteur
    mdbruijn
    Datum
    Daarbij hebben we bewijzen dat mijn vrouw vóór het boeken van de reis nog geen klachten had, maar daar wil Interpolis niks van weten. Wel kunnen ze daar achter hun bureautje bepalen hoe iemand zich moet en kan voelen om toch deel te nemen aan een reis met een doel welke totaal niet verantwoord is. De druppel die de emmer bij ons echt deed overlopen was dat een van de redenen voor het niet toekennen van de claim, omdat Interpolis niet vooraf wist of mijn vrouw voor het boeken van de reis wel
  6. Auteur
    mdbruijn
    Datum
    of niet de klachten had. De hoge hoed is erg diep bij Interpolis! En dan ijskoud de schuld bij mijn vrouw neerleggen dat zij vooraf eerst aan Interpolis had moeten inlichten of ze klachten had. Dat hadden ze simpelweg kunnen vragen, maar daar zijn ze niet in geïnteresseerd. Het is gewoon te absurd voor woorden! We hebben echt nog nooit gehoord dat je iedere keer dat je op reis gaat je medische gegevens aan een verzekeraar moet doorgeven.
  7. Auteur
    mdbruijn
    Datum
    Om deze redenen zullen wij het hier niet zomaar bij laten zitten. We praten hier niet eens over het wel of niet toekennen van de claim maar om de onmenselijke wijze van hoe jullie betalende klanten behandelen en gaandeweg steeds allerlei manieren zoeken om toch iemand te kunnen weigeren.
  8. Auteur
    Interpolis
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,Wilt u uw klacht laten toetsen door de Ombudsman van de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening? De gegevens zijn:Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
    Postbus 93257
    2509 AG DEN HAAG Uw klacht kunt u binnen drie maanden bij het Kifid indienen. Meer informatie vindt u op www.kifid.nl. U kunt uw klacht natuurlijk ook direct bij een burgerlijke rechter aanhangig maken.Met vriendelijke groet, J. van Wijk
    klachtenmanagement Interpolis
    klachten@interpolis.nl
  9. Auteur
    mdbruijn
    Datum
    Interpolis bedriegers en klantonvriendelijk, verre van glashelder!

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Interpolis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen