Klacht Interpolis: leeftijdsdiscriminatie

Jo

Ik heb autoverzekering, max. Jaren schadevrij, max. Korting al vele jaren.
Zonder enig bericht 33% meer premie afgeschreven.
Navraag leert: u wordt halverwege dit jaar 70 dus bent u nu een risico
Telefonisch contact bracht hier geen verandering in, anders dan een poging tot een vorm van handjeklap te komen. De bereidheid om 100 euro er af te doen heb ik van de hand gewezen, we staan toch niet op de markt tenslotte.
Enige vorm van excuus was kennelijk te veel gevraagd.
Ik zou het op prijs stellen dat U deze handelwijze aan de kaak stelt, bewijzen voor bovenstaande zal ik op verzoek beschikbaar stellen.
Polisnummer 00067986194 interpolis alles in een polis
Grt.
J.A.IJsebaert
Tolweg 111
4561 RL Hulst
Tel. 06 51682624

Zie boven

Interpolis
    Geachte heer IJsebaert,Hartelijk dank voor uw bericht. Zoals mijn collega van het klachtenteam van Verkoopondersteuning u al liet weten, heeft de verhoging van uw premie te maken met uw leeftijd.Het spijt me dat u zich gediscrimineerd voelt. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling. Wel staat vast dat automobilisten boven de leeftijd van 70 jaar vaker schaden maken met de auto dan jongere bestuurders. Om die schadelast op te vangen, berekenen wij vanaf de leeftijd van 70 jaar een hogere premie voor de autoverzekering.Mijn collega wilde u coulancehalve toch nog korting geven op uw autoverzekering. Dit wees u af. Daar heb ik begrip voor.Ondanks dat het geen leuk bericht is, blijven wij bij ons standpunt. Mocht u de behandeling van uw klacht willen laten toetsen, dan kunt u dat doen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening:Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
    Postbus 93257
    2509 AG DEN HAAGUw klacht kunt u binnen drie maanden bij het Kifid indienen. Meer informatie vindt u op www.kifid.nl. U kunt uw klacht natuurlijk ook direct bij een burgerlijk rechter aanhangig maken.Met vriendelijke groet,
    Klachtenmanagement Inerpolis

Ook een klacht indienen over Interpolis?