Klacht Interpolis: Niet honoreren van schade ondanks voldoen aan de voorwaarden zoals gesteld in polisblad

KJBS

Mevrouw van interpolis reisverzekeringen, ontbreekt het aan inlevingsvermogen. Onze zoon is zijn rugzak kwijtgeraakt, in een drukke lobby van een schiphol airport hotel, terwijl mijn vrouw en ik aan het inchecken waren. De kinderen (2) pasten op onze koffers en hun eigen rugzakken. De volgende dag bemerkten wij dat zijn rugzak vermist was. Volgens interpolis hebben wij niet goed op onze spullen gepast en derhalve wordt onze schadeclaim niet gehonoreerd. Ik betwist dit. Wij hebben onze kinderen op onze spullen laten passen door ze op de sofas van de lobby neer te zetten met onze spullen direct binnen handbereik.
In de polis van Interpolis staat het volgende:

12 Zijn diefstalgevoelige persoonlijke bezittingen ook verzekerd?
Ja, als een verzekerde daar extra goed op let.
• De verzekerde houdt de spullen vast of binnen direct handbereik en ziet ze direct.

Zoals aangegeven stonden de spullen direct binnen handbereik en zien ze de spullen direct. volgens mij voldoen wij derhalve aan de voorwaarden (art 12).
De mevrouw vond dat de kinderen de rugzak op hun rug hadden moeten houden. Maar ik weet niet hoe de mevrouw dat voor ziet, probeer maar eens op een bank te zitten met een rugzak op je rug. Dat gaat dus niet. Vervolgens vroeg ze of we naar de politie geweest waren voor een aangifte. Als ik smorgens vroeg naar schiphol moet om mijn vlucht te halen, om een geplande vakantie te maken dan past een bezoekje politie niet echt in de planning, tenzij natuurlijk we de vakantie laten schieten omdat interpolis wil dat ik aangifte doe. In dat geval zijn de kosten voor dezelfe interpolis annuleringverzekering natuurlijk vele malen hoger dan de claim van de vermiste rugzak. Het is maar wat ze liever hebben. In dit alles, ontbreekt het natuurlijk compleet aan inlevingsvermogen aan de kant van Interpolis.

Ik wil dat Interpolis reisverzekeringen deze schadeclaim gewoon in behandeling neemt overeenkomstig hun eigen polis, art 12. Er is hier geen sprake van opzet. Er is hier wel sprake van het goed opletten op de spullen, en de spullen waren binnen handbereik. Dat er desondanks toch een tas wordt vermist, is een omstandigheid waarvoor juist een reisverzekering wordt afgesloten. Interpolis wil duidelijk wel graag de premie innen, maar als het op uitbetalen komt geven ze niet thuis.

Interpolis
    Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor uw melding op dit forum. Fijn dat u ons liet weten dat u niet tevreden bent.

Natuurlijk onderzoeken wij uw klacht. U ontvangt van één van de klachtenbehandelaars van Interpolis rechtstreeks (dus niet via deze site) onze inhoudelijke reactie. Deze reactie kunt u binnen veertien dagen verwachten.

We sluiten de klacht op deze site af.

Klachtenmanagement Interpolis

KJBS
Uiteindelijke oplossing Interpolis plaats een copy /paste antwoord zoals ze standaard reageren op iedere klacht welke ze via dit platform ontvangen. De moderator van klachtenkompas zou dit soort standaard antwoorden (klein zoekprogrammetje bied de oplossing) zonder enige inhoud van de website moeten weren. Hier heeft niemand wat aan. Misschien leuk voor de statistieken om te laten zien dat bedrijven reageren maar inhoudelijk is dit natuurlijk onzin. Komt de effectiviteit van de website niet ten goede, maar dat is natuurlijk koren op de molen van bedrijven als Interpolis. Hoe meer van dit soort standaard antwoorden worden geplaatst hoe minder de consument nog waarde hecht aan een platform als klachtenkompas. Een win situatie voor de bedrijven aldus.