Klacht Interpolis: Weigering vergoeding geneesmiddel binnen basis verzekering

RvanStraaten

Vergoeding van een geneesmiddel EFEXOR dat binnen de basis verzekering valt is geweigerd.
Apotheek heeft (namens Verzekeraar) preferentie beleid niet juist uitgevoerd. Verzekeraar verwijt ons geen alternatieven te willen gebruiken.
Aangetoond en geaccepteerd is dat het preferent geneesmiddel BLUEFISH niet voldoet. Arts heeft medische noodzaak heeft vastgesteld voor het verstrekte middel. Apotheker bevestigt dit, maar wil dat niet richting verzekeraar bevestigen omdat hij dan zelf de kosten moet dragen. Interpolis (achmea) stelt dat andere alternatieven moeten worden geprobeerd, zulks ter beoordeling van de apotheker. Apotheker heeft geen alternatieven geboden omdat de arts EXEFOR onder medische noodzaak heeft voorgeschreven. Naar mijn mening is Interpolis verantwoordelijk voor uitvoering van de basis verzekering. Zij mag natuurlijk een preferentie beleid voeren, maar is daarmee dan ook verantwoordelijk voor de correcte uitvoering daarvan.

Alsnog vergoeden van betreffende geneesmiddel.
Preferentie beleid duidelijker communiceren en ook correct uitvoeren.

Interpolis
    Beste meneer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw bericht. Bij het klachtenteam van onze Zorgafdeling vroeg ik na wat er in uw dossier gebeurde. Ik verzocht betreffende afdeling rechtstreeks contact met u op te nemen over de verdere afhandeling van uw klacht.Wilt u in de tussentijd contact met ons opnemen of extra informatie uitwisselen? Stuurt u dan een e-mail naar klachten@interpolis.nl.Met vriendelijke groet,
    Beste Klachtenmanagement Interpolis,
    Ik ben benieuwd naar de reactie van Dhr Matthijs Beumer. Hij heeft mij beloofd een bevestiging te sturen met de inhoud van ons telefoongesprek dat wij begin december hierover voerden. Helaas is het hem tot op heden niet gelukt zijn belofte na te komen.
    met vriendelijke groet,
    R. van Straaten
    Interpolis
    Beste meneer Van Straaten,Ik heb uw berichten doorgestuurd aan de heer Beumer en vertrouw erop dat hij hier snel bij u op terug zal komen. Laat u het mij weten wanneer u binnen een week niets hebt gehoord?Met vriendelijke groet,
    RvanStraaten
    Brief van dhr Beumer ontvangen op 21 januari (heeft een week of 6 geduurd). We komen niet tot een overeenstemming; klacht is ingediend bij SKGZ. Interpolis heeft belooft een uitspraak af te wachten, maar gaat gewoon door met incasso en aanmaningen. Glasheldere afspraken nakomen is toch niet het sterkste punt van Interpolis. Inmiddels heb ik dhr Beumer gevraagd dit te corrigeren....
    Ik ben dus benieuwd of dit gaat lukken...
    Interpolis
    Beste meneer Van Straaten,Interpolis wacht de verder afhandeling van SKKZ en de vervolgstappen van de heer Beumer af.
    Mer vriendelijke groet,
    Beste Klachtenmanagegement,
    Ik heb nog geen antwoord ontvangen op mijn brief van 22 januari. Ik zou graag willen dat mijn klacht behandeld wordt door iemand die wel zelfstandig reageert. De heer Beumer lijkt hier wat moeite mee te hebben.
    R. van Straaten
    Interpolis
    Beste meneer Van Straaten,U bent inmidfdels schriftelijke benaderd door Interpolis ZorgActief. U leest hierin ons definitief standpunt. We hebben hier niets aan toe te voegen. Interpolis wacht de verder afhandeling van SKKZ af.
    Beste Klachten Management Interpolis,
    U geeft aan af te zullen het besluit van de SKGZ af te zullen wachten. Desondanks ontving ik wederom een aanmaning. In mijn laatste brief vroeg ik een afschrift van een document tbv de behandeling door SKGZ. Ik begrijp dat Interpolis dit niet gaat regelen. Ik zal het SKGZ hiervan berichten en hen vragen de zaak aan te houden. Met vriendelijke groet, R. van Straaten
    Interpolis
    Beste meneer Van Straaten, U bent inmidfdels schriftelijke benaderd door Interpolis ZorgActief. U leest hierin ons definitief standpunt. We hebben hier niets aan toe te voegen. Interpolis wacht de verder afhandeling van SKKZ af.