Klacht Interrent: Deposit autohuur wordt niet terugbetaald

K. Frede

Voor mijn vakantie op Mallorca heb ik een auto gehuurd bij CarDelMar. De uiteindelijke verhuurder op de luchthaven was Interrent. De autohuur voor twee weken incl. alle verzekeringen was € 113,74 wat ik direct bij de boeking betaald heb.
Bij het ophalen van de auto op de luchthaven van Palma de Mallorca werd mij gevraagd om nog eens een bedrag van € 446,53 te betalen.
Om opheldering gevraagd werd mij verteld dat dit verschillende bedragen waren als zekerheid voor het terugbrengen van de auto, volle tank, niet uitzonderlijk vies, niet gerookt etc.
Ik heb meerdere keer aangegeven dat ik geen verzekering wil en nodig heb omdat de auto volledig verzekerd was. Mij werd op alle vragen duidelijk gemaakt dat het hierbij niet om verzekeringen ging. Ik heb duidelijk gevraagd of ik alle kosten terug zou krijgen als ik de auto volgens afspraak retourneer. Dit heeft de mevrouw duidelijk bevestigt.
Uit de gebruikte omschrijving is voor mij niet op te maken waarvoor ik betaalde. Alleen bij Super Relax en Relax Cover heb ik nog eens nagevraagd waar dit voor is. De mevrouw heeft dit nog eens (ook nog in heel slecht Engels) uitgelegd als een zekerheid voor het geval dat wij toch in de auto willen roken. De Corona regel in Spanje staat alleen roken in de auto toe en niet buiten of in restaurants of bars.
Na de vakantie heb ik direct € 86 terug ontvangen en iets later nog eens € 49,95. Dus ik mis nog steeds € 310,58. Hierover heb ik contact opgenomen met CarDelMar. In een telefoongesprek hebben zij mij laten weten contact met Interrent op te nemen, maar hebben mij ook meteen verteld dat ik duidelijk ingeluisd ben met het betalen voor verzekeringen. Ik heb probeert contact te leggen met Interrent. Maar zij reageren niet op mails, op hun pagina is geen tel. nummer te vinden en de link na het contactformulier werkt niet.

Het volledige bedrag van € 446,53 terugbetalen en zich daarmee houden aan de afspraken en toezeggingen die gemaakt zijn bij het overdragen van de huurauto.

Wij vinden dat Interrent hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

K. Frede
Interrent weigert te reageren. Via mail reageren zij niet, hun klachtenpagina werkt niet, op verzoek van de Consumentebond reageren zij ook niet. Waardeloos bedrijf!

Ook een klacht indienen over Interrent?