Klacht Intrum Justitia: Onterechte vordering van 14 jaar oud

Klachtnummer
# 146064
Gebruiker
jdv
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 23-12 heb ik van Intrum Justitia een aanmaning ontvangen voor een vordering van T-mobile uit 2001. Ik ben voor 2005 nooit klant van T-mobile geweest. T-mobile geeft aan geen openstaande vorderingen te hebben. Heb nooit aanmaningen of herinneringen ontvangen.
Intrum Justitia heeft (anno 2015) geen e-mailadres vermeld op de brief.
Hierdoor is een adequate schriftelijke reactie niet goed mogelijk, en dat in een bedrijfstak waar schriftelijke communicatie essentieel is. Je moet bellen naar IJ. Dat doet een incassobureau 100% bewust. Bij gebrek aan onderbouwing van de vordering kan er dan in ieder geval nog wat verbale druk worden uitgeoefend. Het zal vast legaal zijn, het zal vast lucratief zijn, maar als T-mobile of andere grote Telco zou ik mij niet aan zo'n incassobureau willen verbinden.

De oplossing

1. Per direct sluiten van de vordering
2. Verwijderen van mijn gegevens uit het systeem van IJ
3. Toelichting waarom over deze 15 jaar oude vorderingen schriftelijke communicatie niet mogelijk wordt gemaakt.

2 reacties

  1. Auteur
    Intrum Justitia
    Datum
    De klacht is in behandeling genomen.
  2. Auteur
    Intrum Justitia
    Datum
    De klacht is op 5 januari 2016 schriftelijk afgehandeld.

Ook een klacht indienen over Intrum Justitia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen