Klacht Intrum Justitia: terugstorten registratiekosten, die onterecht zijn betaald want er waren al incassokosten betaald

Anoniem

Op 3 mei heb ik een brief samengesteld en verzonden voor mijn demente zwager (dhr. J.L.P. Crins, Barbarastraat 20 Leveroy) met het verzoek om hem de 50 euro registratiekosten te retourneren, die Intrum Justitia onterecht in rekening heeft gebracht maar door hem zijn betaald.. Het betreft 2 rekeningen (2 keer 25 euro). Ik heb daarbij duidelijk de kenmerken van de rekeningen en de datum van betalen vermeld. Omdat ik geen enkele reactie kreeg heb ik op 4 juni dezelfde brief nogmaals verstuurd.
In consumentenprogramma’s als TROS Radar en VARA Kassa werd door ter zake deskundigen met klem gewezen op het feit, dat deze kosten niet nog eens apart mogen worden gerekend, omdat ze al in de incassokosten (die hij ook heeft betaald) zitten.
Ik heb nog steeds geen reactie gekregen.

Ik wil dat het bedrijf 50 euro stort op het nieuwe rekeningnummer van dhr. J.L.P. Crins! Het oude rek.nr. dat in de 2 brieven staat, is nl. opgeheven.

Anoniem
    Omdat Intrum Justitia zich pas sinds kort heeft aangemeld, was er misschien te weinig tijd voor hun om te reageren. Dus: graag toch een reactie binnen 2 weken.
    Intrum Justitia
    Op het bericht zal door ons alsnog schriftelijk worden
    gereageerd.
    Anoniem
    Graag wil ik een termijn weten waarop de reactie van het bedrijf inhoudelijk plaats vindt. Tot op heden heb ik niets vernomen hierover.
    Intrum Justitia
    Op 4 juni 2013 schriftelijk afgehandeld.
    Anoniem
    Na meer dan 1 jaar (mijn 1e brief is geschreven in mei vorig jaar) heb ik eindelijk een antwoord. Daarin staat ze gewoon hebben gehandeld volgens de richtlijnen van hun eigen club (vereniging van incasso bureaus). Echter: experts hebben in TV-programma's Radar en Kassa gezegd, dat de regitratiekosten al in de incasso kosten berekend zitten en dus dubbel berekend zijn. Dit vind ik zeer kwalijk.

Anoniem

Ook een klacht indienen over Intrum Justitia?