Opgelost door iPhoneOutlet.nl: Jongetje van 11 jaar betaalt in juni 329 euro en heeft nu nog geen werkend toestel

E. Berghuis

Mijn zoontje van 11 jaar heeft in juni van dit jaar 329 euro excl verzendkosten overgemaakt naar Iphoneoutlet.nl voor de levering van een blauwe Iphone 5C. Hij heeft hier veel voor gelaten en hard gespaard. Volgens de toen nog geldende informatie op de website van Iphoneoutlet zou het toestel binnen 5 tot maximaal 15 werkdagen worden geleverd. Zonder overleg en enig contact bleek vlak voor levering de maximale levertijd te zijn verschoven naar 20 werkdagen. Helaas heeft het nog langer geduurd en kon mijn zoontje zijn toestel pas in augustus in ontvangst nemen. Na een aantal dagen van gebruik werkte de homeknop al niet meer. Het toestel toen ter reparatie aangeboden. Dit zou enkele dagen gaan duren. Wederom geen enkele reactie omtrent de voortgang van de levering dus zelf maar weer gemaild en gebeld. Wat blijkt... iphoneoutlet heeft nieuwe bestelling geplaatst en wij worden zonder enige compensatie wederom geconfronteerd met een buitensporig lange levertijd.

Wij laten ons graag verrassen al hebben we hierin weinig vertrouwen meer. Onze klacht is ook al bij de eigenaar van het bedrijf onder de aandacht gebracht, maar van hem hebben wij nog geen reactie mogen ontvangen. De enige oplossing die tot nu geboden is, is een mager excuus.
Passende oplossing:
Schuif eens met de binnenkomende telefoons en lever eerst uit aan een jongetje van 11 jaar die voor de 2e keer geconfronteerd met een levertijd van meer dan 20 werkdagen vanwege de ondeugdelijke kwaliteit van het toestel uit de eerste levering. Let wel: hij heeft in juni 329 euro betaald, het is nu september en hij staat nog steeds met lege handen.

iPhoneOutlet.nl
    Beste Eric,

Bedankt voor uw klacht.

Ik zie in het systeem staan dat uw eerste bestelling geleverd is rond 28 Augustus.

Uiteraard vinden wij het heel vervelend dat dit toestel niet naar behoren is, en daarmee veel teleurstelling veroorzaakt.

Helaas hebben wij een obstakel om u sneller en beter van dienst te zijn hier in.

Wij zijn afhankelijk van leveranciers uit heel de wereld, die aan ons in Nederland leveren, waarna wij bij binnenkomst pas een toestel kunnen opsturen.

Helaas valt hier niets in te schuiven, aangezien het simpelweg niet binnen is, en direct word verzonden bij binnenkomst.

Wij zouden graag samen met u kijken naar een ander toestel wanneer hier voorraad van zou zijn, maar op dit moment kunnen wij geen vergelijkbaar/beter product direct leveren.

Ik kan voor u het vervangende toestel annuleren en het bedrag terug overmaken, helaas heb ik verder dan dit geen opties voor u.

Wanneer u er toch voor kiest de huidige levertijd af te wachten stellen wij dat uiteraard ook op prijs, maar uw tevredenheid hier in staat bovenaan.

Wij zouden willen dat wij op dit moment meer opties voor u hadden, ons excuses.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice iPhoneOutlet
    E. Berghuis
    Betreft ordernr ORD08177 en ORD11209 Klantnr 72667266 Tijdens het recente telefoongesprek met uw heer [naam verwijderd door moderator] heb ik het geld van mijn zoontje terug gevraagd vanwege het lange wachten. Dit was toen echter onbespreekbaar. Ik ga akkoord met uw voorstel onder de volgende voorwaarden: - Hele bedrag retour incl gemaakte kosten voor aangetekende retourzending defecte toestel totaal dus € 330,95 + € 10,- = € 340,95 - Geld deze week gestort op het bij u bekende rekeningnr.
    iPhoneOutlet.nl
    Helaas kunnen wij verzendkosten bij een annulering niet vergoeden, dit zou dus alleen om het bedrag van 324 euro gaan bij een terugstorting.

Wanneer u hiermee akkoord bent kunnen wij dit voor u afhandelen.
    De snelle afhandeling van een betaling kunnen wij zelf niet garanderen, dit ligt aan uw bank, en kan een verwerkingstijd hebben van 3 werkdagen.
    E. Berghuis
    We hebben geen keus dus gaan akkoord met voorstel op per direct 324 euro retour te storten. We vragen u wel heel goed na te denken over het feit dat u niet bereid bent om de extra gemaakte verzendkosten a € 10 die een kind buiten zijn schuld om en door toe doen van iphoneoutlet heeft moeten maken. Te meer omdat hij al sinds juni wacht op een werkende telefoon en de website ten aanzien van levertijden foutieve, misleidende informatie bevat.

E. Berghuis

Ook een klacht indienen over iPhoneOutlet.nl?