Opgelost door iQ Assuradeuren B.V.: Niet vrijgeven schadevrije jaren

Anoniem

Op 6 september heb ik mijn autoverzekering bij IQ Assuradeuren BV laten beëindigen. Zij weigeren echter mijn schadevrije jaren vrij te geven omdat er volgens hun nog een premie open zou staan van € 16,20.

Op 30 juli 2012 wordt ik door hun geïnformeerd over een premie verhoging van ruim 20%. Deze verhoging gaat per 6 augustus 2012 al in. Ik ben het niet eens met deze verhoging omdat het tijdstip waarop dit mij verteld wordt mij niet meer in staat stelt de verzekering te beëindigen. Immers is mijn opzegtermijn een maand. Op 6 augustus laat ik dan ook aan hun weten mijn verzekering te beëindigen. Deze wordt op 6 september door hun beëindigd maar omdat ik weiger de premie verhoging over augustus te betalen worden mijn schadevrije jaren niet vrijgegeven. Gevolg is problemen met mijn huidige verzekeraar omdat deze mijn schadevrije jaren niet in gebruik kan nemen. Ik heb tweemaal schriftelijk aan IQ Assuradeuren verzocht tot het vrijgeven van mijn schadevrije jaren. Maar geen respons.

De verhoging over augustus wordt geannuleerd en mijn schadevrije jaren vrijgegeven.

iQ Assuradeuren B.V.
    Geachte heer Schippers,
    Wij hebben uw brief van 27 augustus 2012 ontvangen op 29 augustus 2012. Aan de hand van uw brief hebben wij de polis beeindigd. U heeft aan de hand van deze beeindiging wederom kenbaar gemaakt middels uw brief van 29 september 2012 dat u niet akkoord gaat met de bijbetaling. Na aanleiding van uw laatste brief hebben intern gekeken hoe deze zaak is afgewikkeld en wij zijn tot de conclusie gekomen dat wij per abuis de polis niet met de juiste royementsdatum hadden geroyeerd. Wij hebben op 9 okotber 2012 middels een e-mail uw tussenpersoon geinformeerd dat wij de premie hebben tegengeboekt en wij hebben uw schadevrije jaren aangemeld bij roy-data. Wij hopen middels deze berichtgeving uw klacht naar behoren te hebben afgewikkeld.
    Met vriendelijk groet,
    iQ Assuradeuren B.V.
    Anoniem
    Hartelijk dank voor deze afhandeling. Uit gegevens van het Roydata op 19 oktober blijkt dat mijn schadevrije jaren er nog steeds niet zijn. Ik verwacht echter dat u zoals beloofd deze op korte termijn vrijgeeft.

Anoniem

Ook een klacht indienen over iQ Assuradeuren B.V.?