Klacht IQdrive: Lessen van Ongecontracteerde Instructeur

# 194627
MPH

Ik heb 19 rijlessen afgenomen voor €39,50 per uur. Inclusief examen en examengarantie. Tussentijds zou ik 8 lessen moeten afnemen mits ik zou zakken, geen enkel probleem.

De gecontracteerde instructeur had geen tijd, en zou mij doorsturen naar een collega. Ook deze collega had weinig tijd en kon mij maar 17 keer inplannen.

In de laatste les kwam ik erachter dat deze instructeur een niet gecontracteerde is, en particulier een tarief hanteert van €30,00. Ik werd dan voor het examen ook weer opgehaald door de intaker (om voor CBR niet frauduleus over te komen) in een totaal andere auto. Ik ben gezakt.

Ik heb betaald voor kwaliteit en een instucteur van IQ Drive. Als ik goedkoper had gewild, had ik wel goedkoper genomen. Het onder de tafel doorschuiven naar een goedkope niet gecontracteerde instructeur neem ik IQ Drive kwalijk. Ook de slagingspercentages zijn niet vergelijkbaar.

Een vermindering op de factuur van het prijsverschil tussen de genoten rijlessen. Ik heb er 17 gevolgd waarvoor ik €39,50 betaald heb.De rijschool waar ik naar stiekem naar doorgeschoven ben hanteert een tarief van €9,50 per uur minder. Een verschil van €161,50 wat dus zomaar is verdwenen. IQ Drive is verantwoordelijk voor het toezien op juist handelen van de instructeurs. Ik heb meerdere malen hierover contact gehad met IQ-drive, maar een compensatie wordt geweigerd, terwijl ik dus alleen de intake en het examen bij een gecontracteerde instructeur heb gevolgd.

Ik heb een factuur openstaan voor 6 rijlessen die naast de 2 rijlessen die ik nog heb openstaan in totaal tot de 8 rijlessen komen die nodig zijn voor een gratis her-examen.

Meerdere malen dit aangekaart, maar IQ-Drive geeft niet thuis en ziet geen schuld of reden tot restitutie. Heeft dit inmiddels doorgezet naar hun advocaat op het moment dat ik aangaf juridisch advies ingewonnen te hebben.

MPH
    IQ Drive heeft aangegeven het contract te willen beeindigen en de twee rijlessen terug te storten. Hiermee verlies ik dus mijn examengarantie, en hiermee ga ik ook niet akkoord. Ik heb betaald voor een gecontracteerde instructeur en deze niet gekregen. Ik wil dan ook nog steeds dat het verschil in prijsklasse gecompenseerd wordt.

Vraag me ook af hoe dit verzekeringstechnisch zit als ik een ongeluk veroorzaakt zou hebben tijdens de lessen..
    MPH
    Ze hebben het geld van twee resterende rijlessen teruggestort. Hiermee boren ze dus en €9,50 per lesuur en ook nog het 'gratis' Her-examen door mijn neus.

Ik wil gewoon de lessen van een gecontracteerde instructeur, en dat de 17 x €9,50 hiermee verrekend wordt. Ik heb ook nog recht op het gratis her-examen. Zonder enige opgaaf van reden 'ontbinden' ze het contract en sturen het door naar hun advocaat.
    IQdrive
    Beste Mario,

Wat vervelend dat wij dit opnieuw moeten teruglezen op klachtenkompas.

U heeft genoten van 17 rijlessen van 50 minuten en had u er 2 over.
    U heeft getekend voor een rijles pakket van 19 rijlessen. Er staat duidelijk vermeld dat 1 rijles van 50 minuten EUR. 39,50 kost.

Wij zijn een landelijke rijschool en werken met meerdere collega's. Zoals op franchise basis of loondienst.
    Ieder collega is vrij in hanteren van eigen kosten voor eigen rijschool.

U heeft getekend voor de rijlessen bij iQdrive Rijopleidingen. U heeft rijlessen gekregen van een collega van iQdrive Rijopleidingen.

Wij als iQdrive Rijopleidingen hebben eerder telefonisch en mailcontacten met u gehad. Wij zijn meerdere malen met oplossingen gekomen, waarop u niet mee wilde werken.

De oplossingen, terwijl u ons beschuldigde als : Fraudeurs !

Wij hebben netjes aan u, de niet genoten rijlessen terugbetaald. Uw dossier is afgesloten.

Wij wensen u heel veel succes.

Team iQdrive Rijopleidingen

Beste IQ Drive,

Ik heb geen rijlessen gehad van een rijschool van IQ Drive. Zowel niet gecontracteerd als in loondienst. Dit is ook bevestigd door de instructeur, hij geeft aan op geen enkele wijze verbonden te zijn met IQ Drive. Bewijs hiervan heb ik overhandigd. En nu ontkennen jullie dit?

Jullie bieden een oplossing en trekken dit vervolgens in. Dat is geen oplossing. Ik ben akkoord gegaan om het verschil van 17 x 9,50 te verrekenen met de kosten van 6 rijlessen voor her-examen.
    IQdrive
    Beste Mario,

Zoals eerdere telefoongesprekken en mail communicatie, nogmaals..

Wij gaan hier niet mee akkoord. Wij als rijschool hebben netjes de niet genoten rijlessen aan u terugbetaald en uw dossier is afgesloten.

Wij wensen u heel veel succes bij een andere rijschool. Hopelijk zult u uw nieuwe rijschool geen "fraudeurs " noemen.

Team iQdrive Rijopleidingen

Ook een klacht indienen over IQdrive?