Klacht Iris Optiek Voorburg: Extra aflossingen afgeschreven van mn bank

Carry0308

Ik heb 15 oktober 2015 een leesbril bij Iris Optiek den Haag gekocht. Looptijd was 2 jaar daarna zou ik een afkoopsom betalen. Afgelopen augustus 2017 ben ik de bril tijdens een reis kwijt geraakt en heb dit gemeld bij dit bedrijf, er werd gezegd u moet nog wel uw maandelijkse verplichting voldoen inclusief uw afkoop. Nu wordt er nog steeds de maandelijkse leesgedrag afgeschreven ik dacht dat dit de aflossing was voor de afkoopsom.
Ik heb gebeld met Iris Optiek Den Haag...dit blijkt dus niet zo te zijn...ik betaal gewoon door voor niets. Ik heb vanmorgen gelijk de afkoopsom volledig betaald..de maandelijkse aflossingen die ik extra hebt betaald ben ik gewoon kwijt...wat een oplichters.

Ik wil graag wat ik aan extra aflossingen hebt betaald terug want dit is gewoon diefstal

Iris Optiek Voorburg is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Iris Optiek Voorburg
    Geachte mevrouw de Jong,

J.L. 23 augustus 2017 hebben wij u naar aanleiding van het ten einde lopen van uw leasecontract per post geïnformeerd over de 3 mogelijkheden die u aan het einde van het contract heeft. De bril inleveren, afkopen of een nieuwe bril uitzoeken. Aangezien u gestart bent met uw leasecontract op 23-10-2015 waren wij daarmee ruim op tijd. Tevens hebben wij op 18-09-2017 ter herinnering ook nog een email gestuurd om u daar aan te helpen herinneren.
    In beide berichten word nadrukkelijk vermeld dat de waarde van de betalingen na de contractsperiode niet in mindering kan worden gebracht van de afkoopsom.

Pas op 02-02-2018 ontvangen wij van u het bedrag t.w.v. het afgesproken afkoopbedrag.
    Hierna hebben wij per direct de maandelijkse incasso beëindigd.

Het liefste hadden wij u natuurlijk weer geholpen aan een nieuwe bril, en hiervoor bent u ook nu natuurlijk nog van harte welkom. Komt u hier alsnog voor langs dan kunnen wij op die manier de afkoop verrekenen.

iris Optiek Den Haag Centrum

Carry0308
Uiteindelijke oplossing Echt zooo slecht...jullie bombarderen met allerlei reclame...zodat als er echt iets gemeld moet worden...je nog niet eens meer he mail opent....vette dikke kassa dus voor Iris Optiek....ik zal echt niet de enige zijn die in hun trucjes zijn getrapt...maar dan nog wel ff in het commentaar schrijven komt u gerust nog langs voor een nieuwe bril! WAT DENK JE ZELF..IK WIL NIETS MEER MET JULLIE TE MAKEN HEBBEN. Zal ook iedereen inlichten wat en hoe jullie te werk gaan.....oplichters!