Klacht Isala (niet actief): Oplichting met facturatiedatum door ziekenhuis Isala.

AtrtEZZZ

Begin januari 2018 ben ik twee keer op afspraak in het ziekenhuis bij de afdeling endoscopie geweest. Hiervoor kreeg ik afgelopen maand een factuur opgestuurd.

Omdat ik ook nog andere zorg in 2018 ontvangen heb kreeg ik van mijn zorgverzekeraar tot grote schrik een rekening van meer dan €500 terwijl mijn eigen risico maar tot €380 gaat.

Ik begreep niet waarom mijn ziektekosten niet volledig vergoed werden. Nu liep ik al een behoorlijke tijd rond met maagklachten in 2017 en wilde ik pas in het nieuwe jaar naar het ziekenhuis gaan vanwege het feit dat ik anders mijn eigen risico moest betalen voor 2017 en voor 2018.

Nu blijkt het dat ik bloed heb geprikt halverwege 2017 en daarom vallen alle door de arts gemaakte kosten in 2017.

Alle zorgkosten worden netjes gespecificeerd en de kosten van bloed prikken ligt rond de €45. Dit zouden dan ook de kosten moeten zijn die in 2017 gefactureerd moeten worden. De overige kosten moeten dan in 2018 gefactureerd worden, want dat is wanneer ik de dienstverlening afgenomen van de arts afgenomen heb en niet in 2017.

De telefoniste van de Isala geeft aan dat dit de manier is dat er door de Isala gefactureerd word. Ik kan je vertellen dat ik dit oplichtingspraktijken vind. Als zzp-er zou ik geen klant meer overhouden als ik op deze manier factureerde. Ik ben het dan ook niet eens met deze factuurdatum en hoop dat de lezer van deze brief ook als mens naar case wil kijken en niet als grote zorg organisatie die blijkbaar weinig geeft of mensen in de financiële problemen komt door deze manier van werken.

Hoop dat de isala coulant is en de facturatie in dit geval in twee wil splitsen zodat de afgenomen diensten ook in de juiste jaren vallen. Het betekend anders dat ik naast mijn eigen risico van vorig jaar ook voor 2018 mijn volledige eigenrisico moet betalen en helaas zal ik de komende maanden nog regelmatig naar het ziekenhuis moeten.

In afwachting van uw reactie.

R

Dat de factuur in 2e gesplitst wordt zodat ik gewoon netjes betaal voor die dienstverlening die in in 2017 heb afgenomen (het bloed prikken) en betaal voor de diensten die ik in 2018 heb afgenomen. (afspraken met de specialist)

Daarnaast is het schandalig dat niemand je wijst op deze oplichtingspraktijken. Ik zou nooit in de 3e week van december 2017 bloed laten prikken als ik weet dat ik nog 2 afspraken bij een specialist heb. Die ik dan over 2017 moet betalen terwijl ik in 2018 de afspraken heb.
Er is geen oplossing aangeboden. In plaats dat er mee gedacht wordt in een oplossing Isala zich achter de wet en regelgeving. Het is uiteraard logisch dat er richtlijnen zijn om alle financiële administratie goed te laten verlopen maar dit klopt niet. De Isala had ook de moeite kunnen nemen om de factuur aan te passen en alles op 2018 kunnen zetten. Deze suggestie om hierover in contact te gaan met Isala kwam van Achmea. Maar omdat het volgens de 'niet deugende' regels allemaal correct afgehandeld is wordt er niet eens de moeite genomen om dat te overwegen.

AtrtEZZZ
    Isala
    Geachte heer Steenbakkers,
    Uw klacht hebben wij ook ontvangen via de Website van Isala.
    Deze is in behandeling genomen door de klachtenfunctionaris. Zij zal contact met u opnemen.
    Vriendelijke groet,
    W.J. Mulder-Volkerink
    Secretariaat Klachtenopvang
    Isala

Ook een klacht indienen over Isala (niet actief)?