Klacht Ista Nederland: 400€ terugbetalen??

Ossie030

Ik woon sinds april 2015 in een appartement, net gerenoveerd A label. Eind 2015 heb ik een afrekening gekregen van ista/boex dat ik een bedrag van 180€ terugkrijg. Ik heb 3 kamers (slaapkamer-woonkamer en keuken) waarvan alleen de woonkamer aanstaat op 1,5/2. Keuken stond meestal uit. In maart of april 2016 heeft ista meters geplaatst op 3 units. Nu krijg ik een afrekening dat ik 411€ moet terugbetalen?? Dit klopt zeker niet iemand met 2 persoons in een a label appartement kan nooit 1000€ aan stookkkosten betalen. Ik wil deze meters zeker niet meer hebben en dat ista mij een factuur stuurt dat ik zelf geld moet terugkrijgen ipv betalen. Daarnaast betalen we ook een Eneco...
Ik wil hier een antwoord op zsm.
Administratienummer : 0000947186

Mijn factuur vernietigen en een factuur sturen zonder rekening te houden met de zogenaamd meters van ista.

Wij vinden dat Ista Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ossie030
    Tot op heden niks ontvangen.
    Ossie030
    Dus niet actief , graag antwoord!!!
    Ossie030
    1. Hoe verklaren jullie dan dat de gegevens die zijn ingevuld op de insta-app niet kloppen met wat er op de overzicht staat ?
    Bijv. Slaapkamer 911 + 123 op jullie overzicht terwijl er op de app staat 541 + 73. Hetzelfde periode?

2. Hoe kan het zo zijn dat ik hoger in het gemiddelde zit terwijl ik in de middelste appartement woon ( dus de kleinste ) en dat mijn gemiddelde 2,5 x zo hoger ligt dan het hele appartement? Keuken staat de hele dag dicht.

3. Als je naar mijn huidige gebruik kijkt kan je er al uithalen dat het niet klopt.

Ben wel heel benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben!
    Ossie030
    En de oude meterstanden heb ik nooit doorgegeven, dus hoe kan het zijn dat er registratie heeft plaatsgevonden op die oude meters?

Ook een klacht indienen over Ista Nederland?