Klacht Ista Nederland: Afrekening ISTA via digitale verwarmingsmeters absoluut niet betrouwbaar!!

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 319473
Gebruiker
Els
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Afrekening via digitale verwarmingsmeters is niet betrouwbaar.
Sinds de invoering van de digitale meters verdubbelen mijn stookkosten nu al 2 jaar. Dus vergeleken met 2 jaar geleden verviervoudigd!!!
En dit terwijl er geen enkele wijziging in de leefsituatie en het stookgedrag is geweest.
Bij ISTA aankloppen heeft geen zin. Zij zeggen "de meters geven dit gewoon aan". Maar werken deze meters wel naar behoren? Om dit door ISTA te laten controleren worden kosten in rekening gebracht, terwijl dit juist hun verantwoordelijkheid is. Wanneer zij dus na een evt. controle zeggen "de meters werken correct", heb je geen poot om op te staan.
Daarnaast wordt je van het kastje naar de muur gestuurd (beheerder-ISTA en vice versa).
Het is om moedeloos van te worden, want je WEET dat het NIET klopt, maar je kunt dit op geen enkele manier aantonen. Je bent als het ware aan ze overgeleverd!

Gewenste oplossing

Graag zou ik zien dat een onafhankelijke partij de meters van ISTA controleert, zodat eventuele fouten in het systeem ook daadwerkelijk aan de oppervlakte komen.
Geboden oplossing
Als ik ze rechtstreeks benader krijg ik steeds het standaard antwoord, dat ze geen energieleverancier zijn en dat ik mijn meters voor 59 euro door ze kan laten controleren. Ik schiet er dus niet veel mee op.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ista Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Ista Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw, heer,

    Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw klacht. In het kader van de privacy wetgeving reageren wij niet inhoudelijk op dit platform. Wij vragen u onze klantenservice te benaderen op tel: 010-2455700 of uw bezwaar in te dienen via klacht@istanederland.nl. Na ontvangst van uw bezwaar streven wij ernaar om binnen 2 werkdagen uw bezwaar in behandeling te nemen. Vervolgens doen wij onze uiterste best om binnen 5 werkdagen zo nodig in overleg met uw beheerder tot een antwoord te komen.

    Ter volledigheid delen wij u nog mee dat ista Nederland voor een nauwkeurige verbruiksafhankelijke afrekening van energie-, warmte- en waterverbruik in complexen met een collectieve energievoorziening zorgt. Jaarlijks stellen wij namens de verhuurder of VvE beheerder een afrekening voor de bewoners op waarbij wij de werkelijk gemaakte energiekosten verrekenen met het maandelijkse voorschot. Ista Nederland is geen energiebedrijf en levert dan ook geen energie, warmte en water.

    Met vriendelijke groet,
    ista Nederland B.V.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Ista Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen