Wij vinden dat Ista Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Ista Nederland: Afrekening ISTA via digitale verwarmingsmeters absoluut niet betrouwbaar!!
Details
Klacht
Afrekening via digitale verwarmingsmeters is niet betrouwbaar.Sinds de invoering van de digitale meters verdubbelen mijn stookkosten nu al 2 jaar. Dus vergeleken met 2 jaar geleden verviervoudigd!!!
En dit terwijl er geen enkele wijziging in de leefsituatie en het stookgedrag is geweest.
Bij ISTA aankloppen heeft geen zin. Zij zeggen "de meters geven dit gewoon aan". Maar werken deze meters wel naar behoren? Om dit door ISTA te laten controleren worden kosten in rekening gebracht, terwijl dit juist hun verantwoordelijkheid is. Wanneer zij dus na een evt. controle zeggen "de meters werken correct", heb je geen poot om op te staan.
Daarnaast wordt je van het kastje naar de muur gestuurd (beheerder-ISTA en vice versa).
Het is om moedeloos van te worden, want je WEET dat het NIET klopt, maar je kunt dit op geen enkele manier aantonen. Je bent als het ware aan ze overgeleverd!
Gewenste oplossing
Graag zou ik zien dat een onafhankelijke partij de meters van ISTA controleert, zodat eventuele fouten in het systeem ook daadwerkelijk aan de oppervlakte komen.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.