Klacht Ista Nederland: Onterechte kosten in rekening gebracht.

Klachtnummer
# 625479
Gebruiker
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ista heeft doprimo meters in flat geplaatst. 1 meter is al langere tijd defect. De meter gaf een constant hoog verbruik aan. Deze is vervangen maar alsnog meegenomen in de eindafrekening. De nieuwe meter is nooit aangemeld en afgelopen juli telde de meter nog steeds door terwijl deze niet meer in de woning aanwezig was. Het maandelijkse voorschot is vele malen hoger dan andere bewoners die ieder jaar geld terug krijgen. Wij betalen ieder jaar meer bij.
Nu willen ze op basis van graaddagen berekenen maar is voor ons onterecht aangezien wij de verwarming nauwelijks aanzetten.
Omdat we hier niet in mee gaan hebben ze het op een akkoordje gegooid met de beheerder, deze beslist nu voor ons dat we pech hebben.
Wij willen dezelfde berekening als onze buren en het teveel betaalde geld terug op onze rekening. Een ruwe schatting maakt dat een bedrag van zo’n €6000,- vanwege te hoog voorschot en de extra betalingen die wij moesten doen.

Gewenste oplossing

Compensatie in te hoog voorschot en de bijbetalingen van 2019 en 2020 terug gestort.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ista Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ista Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen