Klacht Ista Nederland: Torenhoge stookkosten

Else L

Onlangs heb ik een rekening ontvangen van € 3.934,65 (mijn voorschot is al € 1.258,84 dus de totale verbruik zou € 5.193,49 moeten zijn. Dit gaat alléén om verwarming.

Ik woon op 65 m2, boven/naast/onder mij heb ik buren. Op de specificatie staat aangegeven dat er in de slaapkamer 0 is verbruikt. Dus dit zou alleen gaan om mijn woonkamer en keuken. Op 31 oktober is er een monteur geweest om de verwarming te maken omdat ik deze niet warm kreeg. De rekening gaat dus over de periode 31 oktober 2014 t/m 31 mei 2015. Ik werk 6 dagen per week.

Ik zou deze rekening graag willen laten checken. Eigen Haard heb ik al gebeld, meterstanden heb ik ook al opgevraagd (still pending).

Hoor graag zo spoedig mogelijk.
Vriendelijke groet.

Graag de rekening checken en indien nodig een monteur langs laten komen om te kijken of de apparatuur naar behoren functioneert.

Wij vinden dat Ista Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ista Nederland
    Geachte mevrouw Luppes,

Naar aanleiding van uw bericht heb ik uw afrekening gecontroleerd. Onderstaand geef ik u mijn bevindingen.
    Van Eigen Haard hebben wij inderdaad een verzoek gehad om uw meterstanden per maand toe te sturen. Ik ga er dan ook van uit dat u momenteel over deze standen beschikt. Indien dit niet het geval is, kunt u deze verzoeken via klacht@istanederland.nl. Omdat ik ervan uitga dat u beschikt over deze meterstanden, zal ik in mijn uitleg over de afrekening terugverwijzen naar de meterstanden.

In het meterstandenoverzicht is te zien dat de meters (die in uw woonkamer en keuken) het grootste verbruik registreren in de wintermaanden. In de zomermaanden staan de meters stil en registreren dan geen verbruik. Dit wijst erop dat de meters naar behoren functioneren. Defecte meters zouden namelijk altijd doortellen en daarom dus ook een verbruik registreren in de zomermaanden.

Het is helaas niet aan ons uw verbruik te verklaren. ista Nederland B.V. registreert slechts het verbruik per deelnemer, en berekent aan de hand van dit verbruik het aandeel in de totale stookkosten. Wij hebben geen inzicht in de redenen voor een hoog of laag verbruik van bewoners en kunnen dit alleen maar constateren.

Indien u stooktips wenst te hebben of uitleg over het uitlezen van de meters, kunt u dit ook verzoeken via e-mail, gezien dit berichtveld niet meer tekens toelaat.

Afdeling Klantenservice
    ista Nederland

Ook een klacht indienen over Ista Nederland?