Opgelost door Itek : Nieuwe elektrische fiets gekocht, en meteen al problemen, slechte zaak!

content Opgelost

Beste,

Mijn vrouw heeft in April 2019 jl. een nieuwe elektrische fiets gekocht. Toen de fiets werd bezorgd, waren de lampjes van de accu bij het stuur rood. En bij de accu zelf groen, ik heb dit meteen aangegeven bij de bezorgster. Haar antwoord was, dat dit normaal was, ook toen ik toch contact opnam hierover diezelfde dag zei degene aan de telefoon dat dit normaal was. En dat na 4 maanden er onderhoud zou plaats vinden, wij hierover automatisch bericht krijgen en ze er dan naar zouden kijken. ( omdat de fiets bezorgd werd, wij de kosten hiervan zelf moesten betalen hebben we het toendertijd zo gelaten ) Gezien de fiets naar behoren leek te werken, dwz je kon er mee fietsen. Echter nu doen de lampjes het helemaal niet meer, de accu is nog groen maar bij het stuur geen lampjes meer die branden. En normaliter kon mijn vrouw 5 dagen naar haar werk fietsen, en nu zomaar van de een op andere dag alleen maar 2 dagen naar haar werk fietsen. Het kan toch zo zijn dat je een nieuwe fiets koopt, en je telkens achter deze problemen aanloopt???!! We hebben Itek inmiddels 2x bericht, maar tot heden niets vernomen. Verkopen kan iedereen, maar de mensen helpen als er een probleem is, hoor je plots niets meer. Bij deze een grote klacht richting dit bedrijf.

Ik wil gewoon dat het bedrijf de fiets komt ophalen zonder rijkosten, en ze de fiets gewoon in orde maken zonder wat voor kosten dan ook. We hebben dit meteen aangegeven, en nu blijkt het probleem alleen maar groter te zijn geworden.
Dat zou niet moeten mogen voor een nieuwe elektrische fiets.

G
    Ik heb inmiddels de manager gesproken, aankomend weekend kunnen we de fiets brengen en zou deze helemaal nagekeken / op orde gemaakt worden. Omdat het bij het onderhoud word en we natuurlijk nog garantie hebben. Hier blij mee met dit antwoord.

G
De geboden oplossing is omdat we nog garantie hebben en onderhoud nodig is, wij de fiets mogen brengen en deze helemaal zal worden nagekeken. We hebben de fiets gebracht, de 15e ongeveer zou de fiets klaar zijn. Dus nog even afwachten, maar de manager heeft ons netjes behandeld. De fiets is intussen retour. We hebben een nieuwe accu en hij is nagekeken. Nu is het afwachten of de accu ook inderdaad helemaal goed is. Eind van deze week bericht ik hier het eindresultaat van deze week. Het bedrijf heeft de fiets gemaakt zoals ik hierboven omschreef. Zover ik van mijn vrouw begrijp is de accu oke, en fiets ook weer goed. We hopen dat dit zo blijft, mijn vrouw is nog wat afwachtend, maar voor nu na een week is hij nog goed. De manager heeft sowieso goed en netjes afgehandeld.

Ook een klacht indienen over Itek ?