Opgelost door Itho Daalderop: BTV-400HT slaat niet meer af

Marco#33

Ik heb een ventilator BTV-400HT en die blijft continu draaien. Hij is aangesloten met automatische waarneming en niet op een lichtschakelaar. Inmiddels de tweede laten plaatsen maar het blijft hetzelfde euvel, de eerste heeft er 4 maanden ingezeten.

Hoe kan ik dit oplossen, heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt.

Mij advies geven om te zorgen dat het apparaat wel gaat werken, inmiddels van hetzelfde apparaat al aan de tweede bezig binnen een half jaar en of ik wil mijn geld terug en stuur het apparaat retour of ze zeggen me wat ik kan doen om dit te verhelpen.

Beste Marco,

Ik leg je verhaal neer bij onze productspecialist en koppel zijn reactie z.s.m. aan je door ^MZ

Itho Daalderop
    Kunnen de volgende vragen beantwoord worden om een goede diagnose te kunnen stellen?

• Wordt er een externe bewegingsmelder gebruikt?
    • Zo ja, wat is het merk en type?
    • Graag voorbeeld aansluitschema.

- Geen externe bewegingsmelder
    - Aansluiting conform handleiding, bruin buiten, blauw binnen, zie foto.
    Itho Daalderop
    Wanneer de BTV 2-draads is aangesloten werkt in ieder geval de timerfunctie niet dan moet de unit 3-draads zijn aangesloten, dus op een lichtschakelaar.

De reden dat de BTV mogelijk blijft doordraaien is dat het een vochtige ruimte is en de BTV dus veel vocht meet. U kan proberen de vochtsensor naar een hoger niveau te draaien (met de potmeter) waardoor de unit eerder uit gaat.

Omdat de unit eerst wel naar behoren heeft gewerkt, kan het zijn dat de RV in de lucht de laatste tijd extreem hoog is. Technisch lijkt er niets mis te zijn met de unit.
    Marco#33
    De timer functie is inderdaad niet aangesloten, per default eigenlijk want we willen dit volautomatisch. De oude werkte maar draaide ook 'door'. Het is een vochtige ruimte inderdaad, ergens moet toch een stop zitten?

Eenmaal aan gaat de zoemer niet meer uit, meerdere instellingen geprobeerd, kan de sensor niet defect zijn, is een splinternieuw apparaat.

Marco#33

Ook een klacht indienen over Itho Daalderop?