Klacht Itho Daalderop: Klacht over Itho Daalderop, tegenwoordig heet dit Floww

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 188241
Gebruiker
Jan van het Hof
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Overstroming wegens doorgerotte Itho Daalderop (tegenwoordig Floww) plintboiler. Binnen garantietermijn opgelost door plaatsen van vervangende Boily+.

Een paar jaar later wederom overstroming, nu door doorgerotte Itho douche WTW, net buiten garantietermijn. Na 9 maanden e-mailen en bellen, biedt Itho Daalderop (nu Floww) nog steeds uit een misplaatste "coulance" een gratis vervangend product, terwijl mijn reparaties/breekwerkzaamheden al 7 maanden verricht zijn.

Uit mijn contact blijkt dat Floww (Itho Daalderop) volledig voorbij gaat aan de grote overlast die hun doorgerotte producten tot meerdere malen aan toe veroorzaken. Ik vraag mij serieus af hoeveel inboedelverzekerings claims veroorzaakt werden/worden door Itho / Floww.

De oplossing

Een serieuze afhandeling van mijn klacht dat mijn woning tot twee maal toe is overstroomd door doorgerotte producten van Itho Daalderop / Floww ruim binnen de te verwachten levensduur. De boodschap via een dealer om schade te verhalen op een inboedelverzekering is volstrekt onvoldoende en wentelt schade wegens hun producten af op een hogere verzekeringspremie. Er is een behoorlijke track record in duidelijke gbreken als bewijs voor nader onderzoek bijvoorbeeld door NVWA of een publieke productaansprakelijkheidszaak.

Naast dit algemene belang speelt de volledige disinteresse van mijn klacht door 7 maanden na reparaties uit "coulance" nog steeds een vervangende douche WTW aan te bieden. Waardeloos en beledigend.

Mijn verwachting was dat een Itho Daalderop / Floww technicus mijn doorgerotte douce WTW zou willen inspecteren en, met het aanbieden van excuses, een oplossing zou aanbieden. Immers, dit was de tweede overstroming door een doorgerot Itho Daalderop / Floww product.

2 reacties

  1. Auteur
    Jan van het Hof
    Datum
    Na twee weken wachten geen enkele reactie van Itho Daalderop of Floww. Er is dus blijkbaar geen enige interesse in klanten die tot 2 maal of meerdere malen een overstroming in hun woning hebben gehad vanwege doorgerotte Itho produkten.
    Mijn idee is dat Itho Daalderop / Floww al jarenlang en aantoonbaar een slecht produkt levert, betrouwbaarheids tests op consumenten uitvoert en serieuze klachten/schade blijft afwentelen op een inboedelverzekering.
    Hoog tijd voor een grondig onderzoek.
  2. Auteur
    Jan van het Hof
    Datum
    Conclusie: geen reactie van Itho Daalderop / Floww.
    Naar mijn mening heeft dit bedrijf prima ventilatoren, maar hun "water producten" zoals plint boilers, warmwater boilers of douche warmte terug win producten zijn ronduit slecht.
    Binnen de garantietermijn leveren zij bv een nieuwe boiler, logisch. Voor de schade verwijzen zij naar een inboedelverzekering. OK.
    Maar als er een tweede product of hetzelfde product weer voor schade en overlast zorgt? Geen reactie!
    Mijn advies: koop geen ITHO!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jan van het Hof
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Itho Daalderop?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen