Opgelost door Itho Daalderop: Misleidende productinformatie

Emile

Op 12 februari heb ik een CV ketel van Itho Daalderop laten installeren inclusief een slimme kamerthermostaat (spIDer) en Smartplugs. Mijn keuze voor dit product werd hoofdzakelijk bepaald door de functionaliteiten van het product. Zo zou je via de webbrowser en een app het systeem kunnen bedienen en je energieverbruik in kunnen zien. Dit staat ook zo vermeld in de handleidingen. Al snel bleek dat het gedeelte met betrekking tot je energieverbruik niet in te zien was. Ook was in de app het klokprogramma niet te beheren.
Na veelvuldig contact over bovenstaande misleidende productinformatie werd mij medegedeeld dat deze functionaliteiten nog "in ontwikkeling" waren. Voor mij was dit een dooddoener, want het stond tenslotte in de handleiding dat het zou werken. Nu zit ik dus met een veel te duur en zeer beperkt systeem. Itho erkent de misleiding in de informatie, maar weigert elke vorm van tegemoetkoming. Ik moet maar wachten tot het wel functioneel is. Service??? Ver te zoeken!!!

Tegemoetkoming in de vorm van geldelijke compensatie of toezegging dat ik in de toekomst wel van de dienst gebruik kan maken zonder de daarbij komende kosten.

Itho Daalderop is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Emile
    Na verscillende keren contact te hebben gehad en excuses vanaf hun kant voor de verkeerde productinformatie hebben ze aangeboden om het product terug te nemen als ik dat zou willen. Aangezien binnenkort de functies wel beschikbaar zouden zijn, volgens hun, heb ik besloten ook om het product te behouden. Ze houden mij op de hoogte van de ontwikkelingen.

Emile

Ook een klacht indienen over Itho Daalderop?