Klacht Itho Daalderop: Plintboiler kokend water te snel defect

Klachtnummer
# 160975
Gebruiker
EJ
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb in juni 2011 een close in boily met 3 in 1 kraan van Daalderop laten plaatsen om zo een kokend water kraan te hebben. Binnen drie jaar al een monteur thuis gehad van Daalderop wegens defect. Boiler gemaakt en nu twee jaar later al weer stuk, kortsluiting, kan niet gerepareerd.
Het blijkt dat, zoals hier op dit forum en op internet al veel gemeld , de boilers van Daalderop niet tegen kalk in het water te kunnen.
Inmiddels worden deze modellen plintboilers daarom niet meer geproduceerd .

Ik verwijt het bedrijf star te zijn dit probleem adequaat op te lossen. Het is een productiefout. Men wentelt het nu af op buiten de garantie, garantie niet verlengd, etcetera. Wij consumenten moeten een nieuwe boiler aanschaffen voor 500 euro en dan maar afwachten hoe lang deze werkt. Een korting van 100 euro vind ik een slecht voorstel.
Produktiefouten horen netjes opgelost te worden door het bedrijf. Daalderop wentelt af naar Floww, maar FLoww is gewoon een onderdeel van Daalderop.

De oplossing

Een kosteloze vervanging van dit ondeugdelijke product. Dat is gewoon consumentenrecht.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Itho Daalderop?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen