Klacht Iused: Slechte service bij schade die niet hoort bij gewoon voorzichtig gebruik nr 2.

Remy Horjus

Exact zelfde klacht als onderstaande link.
Betreft ook (bijna) dezelfde laptop / bouwjaar.

Op zijn minst een flinke tegemoetkoming in de kosten, eigenlijk zelfs volledige vergoeding.

Iused
    Beste Remy,

We hebben hier meerdere malen contact over gehad.
    Op je toegezonden video is er duidelijk een breuk in het LCD-scherm te zien.
    Dit valt simpelweg onder "zelf toegebrachte schade" en kan niet onder garantie worden opgelost.
    Ook door een onafhankelijke Apple Certified Service Provider is hetzelfde vastgesteld.

Deze schade kan niet spontaan optreden. Dat kunnen alle Apple Service Providers bevestigen.

We hebben afgesproken dat u een "second opinion" laat uitvoeren bij een Apple-reparateur.
    Wij kijken uit naar de uitkomst van dit onderzoek.
    Remy Horjus
    Beste Iused,

Mijn vraag is eigenlijk hoe het bij de exact dezelfde klacht van een andere klant is afgelopen.
    Ook daar linksonder een barst in het LCD display, zelfde type laptop, zelfde bouwperiode.
    Die klant geeft ook aan dat het niet door eigen toedoen ontstaan is.
    Bij ons trad het probleem plots op na een paar uur werken. Uit het niets ontstaat er dus een barst?. Waar ik kwaad om werd is dat er gelijk gezegd word, het is door eigen toedoen ontstaan terwijl wij zeker weten dat dat niet het geval is geweest. Misschien zat er al een minuscuul barstje in het LCD scherm wat bij aanschaf niet te zien was. We vinden een coulance dus het minimale.
    Uiteraard snap ik dat dat pas bepaald kan worden nadat de laptop onderzocht is en jullie kunnen zien dat er geen krasje op zit.
    Iused verplaats zich niet in de eindgebruiker.
    Iused
    Dag Remy,

Gezien de situatie wil ik je graag vertellen hoe de klacht van de andere klant is afgehandeld;
    De Macbook hebben wij laten onderzoeken bij een onafhankelijke Apple Certified Service Provider. Zij hebben ook vastgesteld dat dit geen spontane schade is geweest en niet onder garantie kan worden opgelost.
    De klant is toen akkoord gegaan met de geoffreerde reparatiekosten en heeft deze ook keurig betaald.

Als u wilt kunt u uw Macbook aan ons opsturen.
    Wij zullen de Macbook dan onderbrengen bij de officiële Apple Certified Service Provider voor een second opinion.
    Mocht uit het onderzoek blijken dat deze schade niet spontaan heeft kunnen voorkomen en daardoor niet onder garantie valt dan dient u de gemaakte onderzoekskosten te betalen.
    Mocht uit het onderzoek blijken dat deze schade niet door extern toedoen is ontstaan dan nemen wij logischerwijs deze kosten volledig op ons.

Ook een klacht indienen over Iused?