Klacht Iused: Slechte service bij schade die niet hoort bij gewoon voorzichtig gebruik

C.M. van Laar

Heb een macbook pro refurbished Touch Bar 2019 gekocht die nu net 2 maand in mijn bezit is en daar is nu al schade aan het scherm. Ik heb niet gemerkt dat die schade is ontstaan, en er is aan de buitenkant ook niks te zien, maar kennelijk is er helemaal in het hoekje links onder druk op gekomen. Ik heb niks raars of onvoorzichtigs gedaan. Reparatie kan oplopen tot rond €1000,00. Omdat het externe schade is wordt er niks vergoed. Heb gevraagd naar een meerdere maar kom niet voorbij de klantenservice.

Op zijn minst een flinke tegemoetkoming in de kosten, eigenlijk zelfs volledige vergoeding.

Geachte mevrouw van Laar,

Het is absoluut spijtig dat dit is voorgekomen.

U hebt met ons een foto gedeeld van uw display via de e-mail.
    Er is overduidelijk te zien dat het LCD-display van binnen is gebroken.
    Vanuit deze breuk lopen gekleurde lijnen.
    Zoals wij al vaker hebben aangegeven; dergelijke zelf toegebrachte schade valt nimmer onder de garantie. Het is onmogelijk dat schade als deze spontaan kan voorkomen.
    Wij hebben de Macbook geleverd als zijnde "Apple refurbished" en heeft nooit een eerdere eigenaar gehad en zat letterlijk zo goed als nieuw in de verpakking.

Als u wilt kunt u uw Macbook aan ons opsturen.
    Wij zullen de Macbook dan onderbrengen bij een officiële Apple Certified Service Provider voor een second opinion.
    Mocht uit het onderzoek blijken dat deze schade niet spontaan heeft kunnen voorkomen en daardoor niet onder garantie valt dan dient u de gemaakte onderzoekskosten te betalen.
    Mocht uit het onderzoek blijken dat deze schade niet door extern toedoen is ontstaan dan nemen wij logischerwijs deze kosten volledig op ons.

Met vriendelijke groeten,

iUsed B.V. te Nieuwegein
    Geachte mevrouw van Laar,

Bedankt voor uw reageren.

U geeft aan dat wij moeten bewijzen hoe de schade is ontstaan en/of dit valt onder de noemer "fysieke schade".
    Daar gaan we mee akkoord.
    Wij zullen dan zorgen dat u uw Macbook kosteloos aan ons kunt retourneren naar ons antwoordnummer.
    Na ontvangst zullen wij de Macbook aanmelden ter reparatie bij een onafhankelijke Apple Certified Service Provider.
    Wij zullen uit coulance en op uw verzoek het voorval te bewijzen de door de reparateur gemaakte onderzoekskosten op ons nemen.

Wij horen graag uw akkoord op dit voorstel.
    Geachte mevrouw van Laar,

Voor de duidelijkheid; de kosten die wij op ons gaan nemen zijn de onderzoekskosten die de reparateur maakt om een diagnose op te maken.
    Zij gaan als onafhankelijke partij tot in detail controleren of de toegebrachte schade komt door een productiefout en daardoor spontaan heeft kunnen ontstaan OF dat deze schade enkel voorgekomen kan zijn door extern toedoen.
    Als de reparateur de conclusie trekt dat de waargenomen schade enkel door extern toedoen kan worden veroorzaakt dan zijn de reparatiekosten voor uw eigen rekening.
    Geachte mevrouw van Laar,

Het is gezien de kwestie absoluut verstandig het apparaat aangetekend/verzekerd aan ons te versturen. Deze kosten zullen wij dan achteraf aan u vergoeden.
    Dag mevrouw van Laar,

Nee, een onderzoek door Macrepair is niet afdoende.
    Zij zijn geen Apple Certified Service Provider. Dit is voor een onderzoek absoluut nodig.
    Dag mevrouw van Laar,

Wij melden liever de reparatie zelf aan. Gelieve het apparaat aan ons adres te Nieuwegein te versturen, alstublieft.
    Dag mevrouw van Laar,

Heel graag. We zien dan graag uw zending tegemoet.
    U kunt de zending richten aan dhr. Schrijver. Hij is ook uw contactpersoon in deze kwestie en zal u op de hoogte houden.
    Iused
    Hartelijk dank voor het doorgeven, mevrouw van Laar.
    We kijken uit naar het ontvangst en houden contact.
    Dag mevrouw van Laar,

Geen zorgen, we hebben gisteren in goede orde de Macbook ontvangen.
    Ook direct dezelfde dag hebben wij deze aangemeld bij de onafhankelijke Apple reparateur.
    U hoort spoedig weer van ons.
    Iused
    Dat is inderdaad wel erg vreemd, Christine. Ik ben blij dat je ook even contact met ons hebt opgenomen hierover.
    Zeker, we houden contact!
    Goedemiddag Christine,

Wij hebben vanmiddag de offerte overhandigd gekregen van de onafhankelijke Apple Certified Service Provider Microfix. Deze heb ik aan de bijlage toegevoegd.
    Wij zien graag uw reactie tegemoet.
    Geachte mevrouw van Laar,

Zojuist heeft u een e-mail ontvangen met de opdrachtbevestiging.
    Uw gemaakte verzendkosten zullen wij aan u gaan vergoeden.

Ook een klacht indienen over Iused?