Klacht Iwebshop.nl: Misleidende advertenties.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 283378
Gebruiker
pbalen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Deze webshop heeft aardig wat advertenties op Marktplaats.nl staan om je vervolgens naar hun webshop te lokken. Hoewel de advertenties op Marktplaats zeggen dat de verkoper in Amsterdam zit, blijkt deze gewoon in HongKong te zitten.

Houdt rekening met (extreem) lange levertijd, raar opgezette voorwaarden die alleen in het voordeel van de verkoper zijn en onvoorziene kosten aan invoerrechten.

De oplossing

Transparantie! Verwijder je advertenties op Marktplaats en meld op de homepage van je website dat alles uit HongKong wordt verzonden!!!

1 reactie

  1. Auteur
    Iwebshop.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste klant,

    Tijdens het bestelproces vragen wij u een keuze te maken voor de gewenste verzendoptie. U hebt gekozen voor: SUPER SAVER.

    Voordat u de betaling kunt uitvoeren, vragen wij u kennis te nemen van onze voorwaarden en supportpagina. Wij kunnen ons goed voorstellen dat u niet alle details meer weet. Hieronder leest u daarom nogmaals alles over SUPER SAVER.

    Super Saver:
    * Super saver betekent dat uw bestelling internationaal wordt verzonden.
    * Super saver wordt aangeboden wanneer producten niet aanwezig zijn in het land van levering.
    * Super saver levertijd is 7 - 20 werkdagen met een uitloop naar 30+ tijdens drukke periodes.
    * Super saver is de meest economische optie en behoort niet tot de snelste. 
    * Super saver wordt door ons afgeraden indien u een snelle levering verwacht.
    * Super saver is perfect voor het verzenden van internationale producten naar vrienden, familie, familieleden etc.
    * Voorbeeld: u bestelt een smartphone en u krijgt als verzendoptie SUPER SAVER aangeboden, dit betekend dat uw toestel dus vanuit het buitenland wordt verzonden.

    Wij hopen dat u met deze informatie gerustgesteld bent. Indien u nog meer vragen hebt, neem gerust contact met ons op.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
pbalen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing geboden. De verkoper blijft zich verschuilen achter haar voorwaarden en is niet van plan consumenten voor het afronden van hun bestelling bekend te maken met de levertijd. Tijdens het bestellingsproces zijn er alleen de opties SuperSaver en SuperSaver incl. Track&Trace. Bij beide mogelijkheden staat "Leveringstijd wordt per e-mail bevestigd". Er staat nergens dat de keuze van invloed is op de levertijd en de locatie van verzending. iWebshop moet gewoon op de startpagina van hun website vermelden "Vandaag besteld, volgende maand in huis!". En ophoepelen van Marktplaats.nl.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Iwebshop.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen