Klacht IZA Zorgverzekeraar: Gezaghebbende vader niet te willen informeren

sad Niet opgelost
# 320189
Vader

Bij opvragen van de uitbetaalde zorgkosten vanaf 01-01-2017 tot heden van mijn kinderen ( 13 en 12 jaar ) dit op papier te verstreken aan mij als ouder ( vader) en dit te versturen naar mijn adres ( huisadres van de gezaghebbende vader). Na meerdere keren telefonisch dit verzoek te hebben ingediend, worden de overzichten wel verstuurd naar het huisadres van de moeder ( waar de kinderen staan ingeschreven), maar als ik verzoek dit te versturen naar mijn adres die bekend is bij de Iza aangezien ik de verzekeringnemer ben, wil men dit niet doen. Hierbij ook uitgelegd dat wij als ouder beide gezaghebbende ouder zijn, alleen is door de moeder van de kinderen de informatie en het contact van kinderen met vader geheel al 2 jaar geblokkeerd. Hiervoor loopt er een rechtszaak over en een OTS. Daarom heb ik bij Iza een klacht ingediend omdat men de overzichten niet willen versturen naar het huisadres van vader, maar deze wel versturen naar het huisadres van de moeder( die de opgevraagde gegevens niet wil doorsturen, omdat ze zegt dat zij deze niet heeft ontvangen). De klacht wordt niet in behandeling genomen vanwege privacy. Dit vind ik vreemd dat je het wel naar ene adres verstuurd kan worden en waarschijnlijk gericht aan de ouders/verzorgers van ......... en niet willen versturen aan het huisadres van vader, tevens heeft de Iza de verplichting beide ouders te informeren aangezien beide ouders gelijk zijn en ook beide het gezaghebben.

Het leveren van de overzichten of de mogelijkheid geven om deze te kunnen inzien via mijniza bij vader, dit was vroeger ook altijd mogelijk maar sinds enige tijd niet meer

IZA Zorgverzekeraar
    Beste heer Lever, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klachtenkompas.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde gegevens. Op klacht.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van IZA uw klacht, maar ook medewerkers van klachtenkompas.nl, die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk om deze klacht hier te verwijderen. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen.

Hartelijk bedankt voor uw geduld.

Het Social Media Team

Vader
Tot heden is de klacht nog niet opgelost, na een keer gebeld te hebben voor meer info vanuit de Iza heb hierna niets meer vernomen helaas.

Ook een klacht indienen over IZA Zorgverzekeraar?