Opgelost door IZZ Zorgverzekeraar: Aanmaningen via e-mail niet ontvangen, post van deurwaarder wel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 103253
Gebruiker
Maartenplugge
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Wij betalen alles bij IZZ via automatische incasso.
Vandaag een brief ontvangen van een gerechtsdeurwaarder met een vordering. Het gaat om een betaalachterstand van 24,80 euro. Plus 48.00 euro juridische kosten. Onze betaal historie is altijd goed van de normale zorgpremie, dus vind ik de manier van communiceren en met klanten omgaan op deze manier onjuist. Het maakt mij woest. Deze incasso kan zomaar en registratie betekenen bij het BKR. Met alle gevolgen van dien. Wij hebben nooit enige correspondentie per e-mail of post ontvangen. En laten we eerlijk zijn een telefoontje van IZZ had, behalve erg klantvriendelijk, ook tot een betaling geleid. Bij de telefonische klantenservice snapten ze er ook geen snars van. Konden niks voor mij doen. Waardeloos dus een Ook nog eens 0.20 ct voor een probleem wat beter opgelost had kunnen worden.

Het maakt mij allemaal erg boos, volgend jaar ga ik in ieder geval naar de verzekering van mijn man overstappen.

De oplossing

Kwijtschelding van de juridische kosten en opzegging per 31-12-2015

2 reacties

  1. Auteur
    IZZ Zorgverzekeraar
    Datum
    Klacht besproken met mevrouw Van den Broek. In augustus 2014 heeft zij gekozen voor een digitale verzending van de facturen. Daardoor zijn de factuur en betalingsherinneringen digitaal verstuurd, deze documenten zijn in de MijnOmgeving te raadplegen. Hier was zij niet van op de hoogte. Om haar tegemoet te komen laten wij het incassodossier vervallen en sturen wij nogmaals het vergoedingenoverzicht en de factuur per e-mail toe zodat zij deze aan ons kan voldoen.
  2. Auteur
    Maartenplugge
    Datum
    Goed opgelost!! Bedankt.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Maartenplugge
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over IZZ Zorgverzekeraar?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen