Opgelost door IZZ Zorgverzekeraar: Aanmaningen via e-mail niet ontvangen, post van deurwaarder wel

Maartenplugge

Wij betalen alles bij IZZ via automatische incasso.
Vandaag een brief ontvangen van een gerechtsdeurwaarder met een vordering. Het gaat om een betaalachterstand van 24,80 euro. Plus 48.00 euro juridische kosten. Onze betaal historie is altijd goed van de normale zorgpremie, dus vind ik de manier van communiceren en met klanten omgaan op deze manier onjuist. Het maakt mij woest. Deze incasso kan zomaar en registratie betekenen bij het BKR. Met alle gevolgen van dien. Wij hebben nooit enige correspondentie per e-mail of post ontvangen. En laten we eerlijk zijn een telefoontje van IZZ had, behalve erg klantvriendelijk, ook tot een betaling geleid. Bij de telefonische klantenservice snapten ze er ook geen snars van. Konden niks voor mij doen. Waardeloos dus een Ook nog eens 0.20 ct voor een probleem wat beter opgelost had kunnen worden.

Het maakt mij allemaal erg boos, volgend jaar ga ik in ieder geval naar de verzekering van mijn man overstappen.

Kwijtschelding van de juridische kosten en opzegging per 31-12-2015

IZZ Zorgverzekeraar
    Klacht besproken met mevrouw Van den Broek. In augustus 2014 heeft zij gekozen voor een digitale verzending van de facturen. Daardoor zijn de factuur en betalingsherinneringen digitaal verstuurd, deze documenten zijn in de MijnOmgeving te raadplegen. Hier was zij niet van op de hoogte. Om haar tegemoet te komen laten wij het incassodossier vervallen en sturen wij nogmaals het vergoedingenoverzicht en de factuur per e-mail toe zodat zij deze aan ons kan voldoen.
    Goed opgelost!! Bedankt.

Maartenplugge

Ook een klacht indienen over IZZ Zorgverzekeraar?