Klacht IZZ Zorgverzekeraar: Ik voel me misleid: 100 procent vergoeding beloofd, 0 procent gekregen.

D. Blits

100 procent vergoeding beloofd, 0 procent gekregen.

Geadverteerd wordt dat mondhygiënist 100 procent wordt vergoed. Dit staat op diverse plaatsen op de website.
Heel vreemd, bij mij zijn de declaraties voor de mondhygiënist afgekeurd en ik heb niets gekregen omdat alleen bepaalde codes (?) worden vergoed. Dit is dus niet 100 procent.

Puntsgewijs.
- Bij het aangaan van de verzekering en in de commerciële uitingen staat dat mondhygiënist wordt vergoed ("Het Zorg voor de Zorg-pakket vergoedt de kosten voor de tandarts en andere mondzorg (zoals mondhygiënist) 100 procent per jaar tot € 200,-.")
- Primair zijn mijn declaraties afgewezen met de reden: "Hiervoor geldt een maximumvergoeding. U hebt dit maximum al ontvangen of bereikt met deze declaratie. U krijgt daarom geen of een gedeeltelijke vergoeding.". Heel vreemd, ik had nog niets gedeclareerd, dus nog voldoende budget.
- Bij telefonische navraag word ik verwezen naar een andere site van VGZ (?) terwijl ik een verzekering heb van IZZ. Ergens diep in de site-structuur van VGZ schijnt te staan dat bepaalde mondzorg wordt uitgesloten, terwijl ik gewone normale (periodieke/preventieve) zorg heb gehad en dit volgens de reclame 100 procent wordt vergoed.

Belofte van de reclames nakomen en de declaraties alsnog vergoeden.

IZZ Zorgverzekeraar
    Beste heer/mevrouw, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klachtenkompas.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde gegevens. Op klacht.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van IZZ uw klacht, maar ook medewerkers van klachtenkompas.nl, die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk om deze klacht hier te verwijderen. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen.

Hartelijk bedankt voor uw geduld.

Het Klachtenmanagement team
    IZZ Zorgverzekeraar

Hartelijk bedankt voor uw geduld.

Het Klachtenmanagement team

D. Blits
Heel jammer, nog steeds geen reactie en niet opgelost. :(:(

Ook een klacht indienen over IZZ Zorgverzekeraar?