Klacht IZZ Zorgverzekeraar: Ongelijke behanding in premieverhoging

Smit

De premieverhoging van € 27.50 voor ex collectief voelt voor mij aan als discriminatie op basis van ongelijke behandeling. In mijn optiek zou een premieverhoging voor iedereen moeten gelden. Daarnaast zouden jullie kunnen besluiten de korting voor het collectief te verhogen naar 19%.

Jullie stellen in de toelichting dat ex collectief meer gebruik maakt van fysiotherapie. Dat terwijl in jullie jaarrapport zorggebruik 2014 staat dat er een stijging is in de vraag naar fysiotherapie bij medewerkers in de zorg (dus niet individueel verzekerden = ex collectief).

De gegeven toelichting in de mail zorgt bij mij voor meer vragen en wekt het gevoel van ongelijkbehandeling in de hand. Ik pleit dan ook voor een algehele verhoging van de premie. Iedere verzekerde is in den beginnen gelijk, differentiatie in premie gaat via collectiviteitskorting en niet via een premieverhoging voor selecte groep meteen identiek product.

Ik wil gelijk worden behandeld en wil de zelfde premie betalen als collectief. Dat ik geen korting krijg i.v.m. ex collectief begrijp ik.

IZZ Zorgverzekeraar
    Beste heer Smit,

Zoals zojuist besproken ontvangt u volgende week een schriftelijke reactie op uw klacht.

Ritchie-Sam Anpong
    IZZ Zorgverzekeraar

Afdeling Klachtenmanagement
    Smit
    Neutraal is geen oplossing. Met de schriftelijke reactie kan ik echter wel verder. Ja is niet correct want de klacht is niet verholpen. Nee is niet correct omdat ik wel verder kan.

Smit

Ook een klacht indienen over IZZ Zorgverzekeraar?