Klacht IZZ Zorgverzekeraar: Ongelijke behanding in premieverhoging

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 142242
Gebruiker
Smit
Datum
2 reacties

Details

De klacht

De premieverhoging van € 27.50 voor ex collectief voelt voor mij aan als discriminatie op basis van ongelijke behandeling. In mijn optiek zou een premieverhoging voor iedereen moeten gelden. Daarnaast zouden jullie kunnen besluiten de korting voor het collectief te verhogen naar 19%.

Jullie stellen in de toelichting dat ex collectief meer gebruik maakt van fysiotherapie. Dat terwijl in jullie jaarrapport zorggebruik 2014 staat dat er een stijging is in de vraag naar fysiotherapie bij medewerkers in de zorg (dus niet individueel verzekerden = ex collectief).

De gegeven toelichting in de mail zorgt bij mij voor meer vragen en wekt het gevoel van ongelijkbehandeling in de hand. Ik pleit dan ook voor een algehele verhoging van de premie. Iedere verzekerde is in den beginnen gelijk, differentiatie in premie gaat via collectiviteitskorting en niet via een premieverhoging voor selecte groep meteen identiek product.

De oplossing

Ik wil gelijk worden behandeld en wil de zelfde premie betalen als collectief. Dat ik geen korting krijg i.v.m. ex collectief begrijp ik.

2 reacties

  1. Auteur
    IZZ Zorgverzekeraar
    Datum
    Beste heer Smit,

    Zoals zojuist besproken ontvangt u volgende week een schriftelijke reactie op uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    Ritchie-Sam Anpong
    IZZ Zorgverzekeraar

    Afdeling Klachtenmanagement
  2. Auteur
    Smit
    Datum
    Neutraal is geen oplossing. Met de schriftelijke reactie kan ik echter wel verder. Ja is niet correct want de klacht is niet verholpen. Nee is niet correct omdat ik wel verder kan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Smit
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over IZZ Zorgverzekeraar?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen