Klacht IZZ Zorgverzekeraar: Persoonsverwisseling

Ruiter87

Ongeveer twee maal per jaar (en dit zo'n drie jaar lang) word ik door mijn doktersassistent gebeld met de vraag of ik mij uit heb laten schrijven bij mijn huisartsenpraktijk in Amsterdam en in heb geschreven bij een praktijk in Hengelo. Deze melding krijgen zij namelijk binnen. Nu ben ik nog nooit in Hengelo geweest en al helemaal niet van plan daar naartoe te verhuizen. Als het weer zo ver is wordt er heel wat heen en weer getelefoneerd. Het blijkt namelijk dat er een mevrouw in Hengelo woont met dezelfde voorletter, achternaam én BSN nummer (?!). Mijn huisarts belt vervolgens met de huisarts in Hengelo, ik bel met de gemeente, neem contact op met de overheidsdienst identiteitsfraude, zorgverzekeraar etc. etc. Telkens lopen deze inspanningen op niets uit. Mijn vraag belandt tussen wal en schip. Tot mijn grote verbazing ontving ik gisteren een rekening van IZZ van een aankoop die gedaan was in een apotheek in Hengelo. Met andere woorden: ik betaal de ziektekosten van iemand anders!

- Ik wens dat wordt uitgezocht hoe deze fout kan ontstaan
- Ik eis een reductie van het bedrag dat van mijn rekening is afgeschreven
-Ik wens dat er vanuit IZZ excuses wordt aangeboden
-Ik wens dat er zeer snel wordt gehandeld naar aanleiding van deze klacht aangezien ik niet in de hand heb wat de mysterieuze vrouw uit Hengelo aan ziektekosten maakt die ik vervolgens voor haar betaal

IZZ Zorgverzekeraar
    Geachte mevrouw Ruiter,
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. U ontvangt binnenkort een inhoudelijke reactie van ons.Vriendelijke groeten,
    Zorgverzeraar IZZNaoual
    Webcare

Ook een klacht indienen over IZZ Zorgverzekeraar?