Klacht J.Descendre Occasions: Autohandelaar Descendre neemt geen verantwoording ondanks keiharde bewijzen.

sad Niet opgelost
Marc200024

Begin September 2017 heeft mijn zus een auto gekocht bij Descendre occasions. Het betrof een Touran uit 2007 met amper 100.000 km op de teller.

Ongeveer twee weken later constateerde mijn zus een olievlek op de oprit. Er werd gebeld werd met Apeldoorn. De auto moest terug naar Apeldoorn.

Drie weken later was de auto gerepareerd. Kort erna lag er weer nieuwe olie op de oprit. Weer contact opgenomen met Descendre occasions. Enkele dagen later stond de auto weer in Apeldoorn.

Herhaaldelijk contact wees uit dat de auto niet bij Descendre occasions werd gerepareerd maar dat de auto voor reparatie bij een andere garage was aangeboden voor vakkundige reparatie. Navraag welke garage dat was bleef onbeantwoord (tot op heden).

Ongeveer drie weken later kon mijn zus de auto weer ophalen. Toen zij ter hoogte van Boxmeer in een file terecht kwam sloeg de auto af. Uiteindelijk is ze met de auto tot de Volkswagen dealer in Venlo gekomen en heeft daar de auto aangeboden voor een inspectie.

Uit de inspectie bleek dat er een hele waslijst aan mankementen geconstateerd was. Weer contact met Dhr. Descendre. Uitslag; de auto moest weer naar Apeldoorn.

28 Oktober was de auto klaar en kon weer opgehaald. In Juni 2018 hield de auto ermee op. Motorisch schade. De auto is (door de ANWB) naar een garage gebracht. Hier is door een vakkundige monteur het volgende geconstateerd;
Bij de eerste aanraking met deze auto, hebben wij geconstateerd dat de krukaspoelie van de multiriem los beneden in de motorruimte lag samen met de dikke centrale krukasbout.

Weer contact met Descendre per mail. Ik heb hem erop gewezen dat de motorische schade geheel te wijten is aan de door hem uitgevoerde reparatie. Bij deze reparatie was verzuimd om de spie van het krukas tandwiel correct te bevestigen. Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat de krukaspoelie van de multiriem los gekomen is met alle gevolgen van dien.

Het commentaar van Dhr. Descendre was kort en krachtig; een kwestie van onmacht en dit had met elke willekeurige andere auto ook kunnen gebeuren.

Toen de auto gerepareerd was heb ik hem confronteert met de reparatiekosten (zijnde: 6057 euro) ik kreeg het volgende antwoord: Ik denk dat het tegen veel lagere kosten hersteld kan worden. Als de complete motor vervangt door een andere motor denk ik dat de kosten ongeveer 2000 euro zijn. Ik zou je dan ook daar eventueel mee willen helpen.

Schadevergoeding.

Marc200024
Geen reactie gekregen.

Ook een klacht indienen over J.Descendre Occasions?